ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5018 Öğretmenler için kişisel gelişim ve iletişim Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİME ÇİFTÇİ
Dersin Amacı: ELT 5018 dersi, öğretmenlerin öz farkındalıklarını artırıp güçlü ve etkili sözel ve sözsüz iletişim becerileri edinmelerine yardımcı olmayı amaçlar. Nörolinguistik Programlama ilkeleri ve teknikleri de öğrenciler, arkadaşlar ve meslektaşlarla olan iletişimi geliştirmede önemli bir rol oynar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
ELT 5008 dersinin başarıyla tamamlanması durumunda, öğrenciler aşağıda sıralanan becerileri elde ederek iletişim yetilerini geliştirirler:
- NLP teknik ve ilkelerini kişisel ve akademik hayatlarında uygulamak
- Günlük ve profesyonel hayatlarında etkili iletişim becerilerine sahip olmak
- Sözsüz iletişim becerilerini daha etkili kullanmak
- Karşılıklı ilişkilerin kalitesini yükseltmek
- Özellikle iletişimi zor kişilerle daha iyi ilişkiler kurmak
- Öğrenme potansiyelini artıran bir dil kullanmak
- İçsel konuşmanın gücünü kullanmak
- Kendilerinin ve öğrencilerin meta programlarını tanımak
- Eğitmenlik becerilerini geliştirmek
- Kendi kişilik tiplerini tanımak
- Stresi ve endişeyi yenip öğrencilerine de bu konuda yardımcı olmak
- Öğrencilerine öğrenme güçlüklerini yenmelerinde yardımcı olmak
- Motive olup öğrencilerini motive edebilmek
- Olumsuz tutum ve inançları olumluya dönüştürmek

Dersin İçeriği

Eylem araştırması, etkili iletişimin temel ilkeleri, NLP iletişim modeli, olumlu öğretme ve öğrenme sonuçları elde etme stratejileri, iletişim yoluyla değişim, çatışma yönetimi, sözsüz iletişim, motivasyon teknikleri, Milton Language Patterns gibi konular haftalık okuma ödevini oluşturur. Bu konularda bilgi sahibi olmak, sınıf tartışmalarına aktif katılıma, yansıtıcı yazılar yazmaya, ve etkili sunumlar yapabilmeye yardımcı olur. Çalışma öğrenci tarafından seçilen bir final projesiyle sonuçlanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma/İhtiyaç analizi
2) NLP (Nöro-Linguistik Programlama) konusuna giriş, NLP temel ilkeleri, Önvarsayımlar, İletişim Modeli, Eğitimde NLP
3) Başarı modelleri, Kaynaklar, Eğitimde Koçluk becerileri geliştirme
4) İyi planlanmış çıktılar, SMART hedefler
5) Değerler ve İnançlar, Değişim teknikleri,
6) İletişim çıktıları, NLP iletişim modeli,Grupla iletişim
7) Eşleştirme-Yönlendirme-uyum sağlama stratejileri, Sözsüz iletişim/Vücut dili
8) Temsil sistemleri, duyusal tercihleri belirleme,göz erişim ipuçları
9) Sınıfta etkili dil kullanım, Milton modeli,dil kalıpları,dilde önvarsayımlar
10) Güçlü bir öğrenme aracı olarak Mecaz, Uyum için mecaz kullanımı, Mecaz ve hafıza
11) Çıpalar ve çıpalama
12) Metaprogrammes / Personality programs
13) Modelleme, Çerçeveleme ve yeniden çerçeveleme
14) Durum yönetimi, Stres ve kaygı ile baş etme, öğrencimizi ve kendimizi güdüleme, içe-dönük konuşmanın gücü

Kaynaklar

Ders Notları: Alder, H. (2002). Handbook of NLP. A Manual for Professional Communicators. Vermont, USA and London, UK: Gower Publishing Limited. Camp, Di. (1996). The Excellent Trainer: Putting NLP to Work. Vermont, USA and London, UK: Gower Publishing Limited. Churches,R. & Terry, R. (2007). NLP for Teachers: How to Be a Highly Effective Teacher. Carmarthen, Wales, UK and Burlington, CT, USA: Crown House Publishing Company, LLC. O’Connor, J. (2001). NLP Workbook. A Practical Guide to Achieving the Results You Want. London, UK: Thorsons Publishers. O’Connor, J. & Seymour, J. (2002). Introducing NLP. Perth, Austalia: Element Publishing. Revell, J & Norman, S. (1997). In Your Hands: NLP in ELT. London, UK: Saffire Press. Revell, J. & Norman, S. (1999). Handing Over: NLP-Based Activities for Language Learning. London, UK: Saffire Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 10 % 30
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 40 40
Ödevler 10 10 100
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı