ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5017 Uluslararası Staj Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU
Dersin Amacı: Bu dersin amaci ogrencilerin farkli egitim ortamlarinda basarili bir sekilde ders hazirlayip ogretimi gerceklestirmesini amaclamaktadir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Deneyimleri ve profesyonel gelisimleri dogrultusunda öğretim kararlari alabileceklerdir.
2.Işlenen bir dersi analiz edip gelistirilmesi icin önerilerde bulunabileceklerdir.
3.Farkli eğitim ortamlarinda farklı ders uygulamalari yapabileceklerdir.
4. İngilizce dilinin kullanıldığı farklı kültürlere aşina olacak ve dil öğretiminde kültürün önemini kavrayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders en son sinif pratikleri ve ogretim araclarini ogrencilere kazandirir. Bu ders orneklem calismalari, ders plani ve materyal analizi, ders videolarinin analizi ve tartismasini icerir. Ayrica ogrenciler alan deneyimi kazanirlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Ders gözlemi yaparak sınıf rutinlerini ve sınıf ihtiyaçlarını öğrenme
3) Gözlem yaparken sınıf prosedürlerini tanıma Bir ders analizi
4) Okul toplum ilişkisi nedir? Ebeveynler ve öğretmenler çocuğun eğitiminde ortak olarak çalışır mı? Veliler okulu rutin ziyaret edebilir ya da sınıfta yardımcı olabilir mi? Veliler okulun bir parçası olmak için teşvik ediliyor mu?
5) Derslerde teknoloji kullanımı ne kadar yaygındır? Hangi kaynaklar öğretmenin kullanımına hazır? Bir yansıtıcı gözlem raporu yazmak
6) Öğretmen yaşa uygun nasıl ders veriyor? Öğretmen öğrencilerin öğrenme düzeyini nasıl belirler? Öğrencilerin tümü (veya çoğu) aynı hızda öğrenmeye katılıyor mu?
7) Ev sahibi öğretmen ile tartışma ve söyleşi. Öğrencilerin verilen uygulama üzerinde çalışmasını ve öğrenmeleri için öğretmen nasıl sınıf organizasyonunu korur? Öğretmen öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu birey olmayı öğrenmelerine yardımcı olmak için herhangi bir disiplin yöntemleri kullanıyor mu?
8) Ders planı oluşturma, uygulama ve yansıtıcı raporunu yazma
9) Öğretmen öğrencileri nasıl değerlendiriyor ve not veriyor? Bir değerlendirme formu oluşturma
10) Bir ders öğretimini videoya çekmek, bireysel yansıtıcı rapor yazmak ve sınıf öğretmeninden geridönüt almak
11) Öğretmen ve öğrenci diyaloglarını ve hata düzeltme yöntemlerini gözlemlemek
12) Bir dil oyununu oynatıp, uygulama sonrası yansıtıcı rapor yazmak
13) Ders planı oluşturma, bir ders anlatımı ve yanstıcı rapor yazımı
14) Staj süresince öğrendiklerini yansıtmak. Kendi ülkemiz ile ev sahibi ülkenin eğitim alanında karşılaştırmasını yapmak. Portföy teslimi

Kaynaklar

Ders Notları: Course Texts: Required: Johnson, K. (1999). Understanding Language Teaching: Reasoning in Action. Boston: Heinle & Heinle. ISBN: 0838466902 (JNS) Richards, J.C. and Lockhart, C. (1996/2009). Reflective teaching in second language classrooms. Cambridge, UK: Cambridge University Press. ISBN: 0-521-45803-X (RNL)
Diğer Kaynaklar: Suggested: Kumaravadivelu, B. (2002). Beyond Methods: Macrostrategies for Language Teaching. Hartford, CT: Yale University Press. ISBN: 0300095732 Sharifian, F. (2009). English as an international language: Perspectives and pedagogical issues. Bristol, UK: Multilingual Matters. ISBN: 978-1847691224

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama 2 % 10
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj 14 % 50
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 6 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 10 10 100
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 15 15
Ödevler 4 8 32
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı