MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MIM5501 Mimari Tektonik Güz 0 3 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Dersin Amacı: Sadece bir yapım süreci ve sonuç ürün olmayan Mimarlığın, düşünceden somut ürüne aktarılması sürecinde nasıl biçimlendiğini, biçimlendirmenin ardında yatan 'idea' ların tasarıma etkilerini öğrenciye aktarmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Mimarlıkta tektonik kavramının etimolojik kökenlerini tanımlar.
II. Düşünsel değişimlerin mimari nihai ürüne olan etkilerini açıklar.
III. Mimarlık tarihinde biçimsel kırılmaların arkasındaki gerekçeleri tektonik kuram bağlamında değerlendirir.
IV. Çağdaş mimari uygulamaları tektonik kuramlar doğrultusunda eleştirel bir şekilde analiz eder.

Dersin İçeriği

Tektonik Kavramı; Etimolojik kökenleri; Mimarlık kuramları ve Tektonik kavramı; Mimarlık Tarihinden Seçilmiş Örnekler.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Okuma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Uygulama, Örnek Olay İnceleme, Grup Çalışması, Diğer dir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel gelişmeler ve tektonik kavramının mimaride önem kazanması
1) Mimarlık Disiplininde Tektonik Çalışmalarına Giriş
2) Tektonik kavramının etimolojik kökenleri
3) Tektonik konusunun felsefi kökenleri
4) Mimarlık Disiplininde Tektonik çalışmalarının kökenleri
5) Tektonik Mimarlık konusunda çalışmalar
6) Bilimsel gelişmeler ve tektonik kavramının mimaride önem kazanması
7) Tektonik Şiirsellik
8) Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Violet-Le Duc; H.B. Berlage
9) Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Gottfried Semper; Frank Llyod Wright
10) Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar :August Perret
11) Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar: Carlo Scarpa and adoration of Joint
12) Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları
13) Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları
14) Tekrar: Tektonik tarihine bir bakış

Kaynaklar

Ders Notları: -Framton,Kenneth (1996) Studies in Tectonic Culture, MIT Press, -Reiser+Umemoto (2005) Atlas of Novel Tectonics, Princeton Architectural Press, New York
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 5 % 15
Sunum 4 % 20
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 25
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 3 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 12 120
Sunum / Seminer 4 15 60
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 1 30 30
Juri 0 0 0
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 290

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
2) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
3) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
5) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
6) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
7) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
8) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama.