MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5501 | Mimari Tektonik | Güz | 0 | 3 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersin Amacı: | Sadece bir yapım süreci ve sonuç ürün olmayan Mimarlığın, düşünceden somut ürüne aktarılması sürecinde nasıl biçimlendiğini, biçimlendirmenin ardında yatan 'idea' ların tasarıma etkilerini öğrenciye aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mimarlıkta tektonik kavramının etimolojik kökenlerini tanımlar. II. Düşünsel değişimlerin mimari nihai ürüne olan etkilerini açıklar. III. Mimarlık tarihinde biçimsel kırılmaların arkasındaki gerekçeleri tektonik kuram bağlamında değerlendirir. IV. Çağdaş mimari uygulamaları tektonik kuramlar doğrultusunda eleştirel bir şekilde analiz eder. |
Tektonik Kavramı; Etimolojik kökenleri; Mimarlık kuramları ve Tektonik kavramı; Mimarlık Tarihinden Seçilmiş Örnekler. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Okuma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Uygulama, Örnek Olay İnceleme, Grup Çalışması, Diğer dir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilimsel gelişmeler ve tektonik kavramının mimaride önem kazanması | ||
1) | Mimarlık Disiplininde Tektonik Çalışmalarına Giriş | ||
2) | Tektonik kavramının etimolojik kökenleri | ||
3) | Tektonik konusunun felsefi kökenleri | ||
4) | Mimarlık Disiplininde Tektonik çalışmalarının kökenleri | ||
5) | Tektonik Mimarlık konusunda çalışmalar | ||
6) | Bilimsel gelişmeler ve tektonik kavramının mimaride önem kazanması | ||
7) | Tektonik Şiirsellik | ||
8) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Violet-Le Duc; H.B. Berlage | ||
9) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Gottfried Semper; Frank Llyod Wright | ||
10) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar :August Perret | ||
11) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar: Carlo Scarpa and adoration of Joint | ||
12) | Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları | ||
13) | Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları | ||
14) | Tekrar: Tektonik tarihine bir bakış |
Ders Notları: | -Framton,Kenneth (1996) Studies in Tectonic Culture, MIT Press, -Reiser+Umemoto (2005) Atlas of Novel Tectonics, Princeton Architectural Press, New York |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | 4 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 25 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 3 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 12 | 120 |
Sunum / Seminer | 4 | 15 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 30 | 30 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 290 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
2) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
4) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
5) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
6) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
7) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
8) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |