MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5501 | Mimari Tektonik | Güz Bahar |
0 | 3 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersin Amacı: | Sadece bir yapım süreci ve sonuç ürün olmayan Mimarlığın, düşünceden somut ürüne aktarılması sürecinde nasıl biçimlendiğini, biçimlendirmenin ardında yatan 'idea' ların tasarıma etkilerini öğrenciye aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mimaride tektonik kavramının etimolojik kökenlerini tanımlar II. Mimaride düşünsel değişimlerin mimari sonuç ürünü nasıl etkilediğini açıklayabilir, III. Mimarlık tarihinde biçimsel kırılmaların ardında yatan gerekçeleri tektonik kavramı açısından değerlendirebilir, IV. Çağdaş mimari uygulamaları tektonik kuramları ile kritik edebilir |
Tektonik Kavramı; Etimolojik kökenleri; Mimarlık kuramları ve Tektonik kavramı; Mimarlık Tarihinden Seçilmiş Örnekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilimsel gelişmeler ve tektonik kavramının mimaride önem kazanması | ||
1) | Mimarlık Disiplininde Tektonik Çalışmalarına Giriş | ||
2) | Tektonik kavramının etimolojik kökenleri | ||
3) | Tektonik konusunun felsefi kökenleri | ||
4) | Mimarlık Disiplininde Tektonik çalışmalarının kökenleri | ||
5) | Tektonik Mimarlık konusunda çalışmalar | ||
7) | Tektonik Şiirsellik | ||
8) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Violet-Le Duc; H.B. Berlage | ||
9) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Gotfried Semper; Frank Llyod Wright | ||
10) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar :August Perret | ||
11) | Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar: Carlo Scarpa and adoration of Joint | ||
12) | Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları | ||
13) | Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları | ||
14) | Tekrar: Tektonik tarihine bir bakış |
Ders Notları: | -Framton,Kenneth (1996) Studies in Tectonic Culture, MIT Press, -Reiser+Umemoto (2005) Atlas of Novel Tectonics, Princeton Architectural Press, New York |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 20 | 240 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 | 2 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 288 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |