MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5002 | Tasarım Stüdyosu 2 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. PINAR ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN Doç. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU |
Dersin Amacı: | MIM5001 Tasarım Stüdyosu 2, Yüksek Lisans derecesine yönelik bir projedir ve stüdyo süreci de, bir tez çalışması yapısında tasarlanmıştır. Ders, kentsel ölçekli bir tasarım probleminin yoğunlaştırılmış academik ve kuramsal bir yaklaşım ile tartışılması ve tartışma çerçevesinde bir öneri geliştirilmesini amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bağımsız olarak bir tasarım problem tanımlayarak bir tartışmayı başlatmak 2. Bir tasarım problem önermesinin çıktılarını öngörebilmek 3. Önerdiği kuramsal yapıyı sorgulayıp gözden geçirebilmek 4. Küçük bir tasarım kuramı inşa edebilmek 5. Etik bir akademik ve mesleki uygulama yapmak |
Öğrenciler ilgi alanlarına göre kendi tasarım konularını formüle etmesine imkan verilmektedir. Yürütücü yönetiminde çerçeve bir konu da önerilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Proje konusuna giriş ve tartışma | ||
2) | Konu önerileri üzerine tartışma Yürütücünün proje teklifi | Proje önerisi yazılacak | |
3) | Arazi tartışması | Arazi gezilmeli, araştırılıp çalışılmalı, dokümantasyon yapılmalı | |
4) | Başlık önerileri için ilk tartışmalar | Öneri tasarım başlığının yapısı hakkında ilk çalışmalar ve literatür araştırması | |
5) | Öneri başlığı, özet Teslimi | - | |
6) | İlk eskiz önerisi | - | |
7) | Konu öneri teslim ve sunumu | - | |
8) | Öneri projenin gelişimi | - | |
9) | Öneri projenin gelişimi | - | |
10) | Ara jüri | - | |
11) | Öneri projenin gelişimi | - | |
12) | Öneri projenin gelişimi | - | |
13) | Öneri projenin gelişimi | - | |
14) | Jüri değerlendirmesi | - | |
15) | Portfolio teslimi | PROJE PORTFOLYOSU FORMATI: 1 kopya A3 formatında Proje portfolyosu basılı dosya olarak ve 1 adet CD ile teslim edilecektir. CD içinde: proje malzemelerinin ve çizimlerinin tamamı kaliteli boyutta imajları bulunucaktır. Ayrıca, proje portfolyosunun da aynı şekilde pdf formatında bulunacaktır. |
Ders Notları: | Yer ve proje konusuna özgü olarak öğrenci tarafından geliştirilecektir. Will be developed by the student, specific to the site and project. |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Juri | 1 | % 30 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 12 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 11 | 12 | 132 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | 3 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 294 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |