ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YZM5650 | Bilgisayar Etkileşimli Görsel Tasarım ve Animasyon | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere dijital ortamlarda etkileşimli öğrenme ortamlarının yaratılmasını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Görsel tasarım unsurlarını etkili bir şekilde kullanır 2. Görsel tasarım ve etkileşimli ortam geliştirme yazılımlarını ifade eder 3. Görsel tasarım ve etkileşimli ortam geliştirme yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır 4. Animasyonlar tasarlar ve geliştirir 5. Etkileşimli ortamları tasarlar ve geliştirir 6. Geliştirilen çokluortam öğelerini tek bir ortam içerisine entegre eder |
Bu dersin içeriğinde görsel iletişim ve etkileşimli ortamların anahatları, görsel tasarım ilkeleri, görsel tasarımda ve etkileşimli ortamlarda kullanılabilecek araçların incelenmesi, photoshop programının temelleri, fireworks programının temelleri, flash programıyla animasyon teknikleri, video ve ses kaydı oluşturma, çokluortam elementlerinin Authorware ve benzeri yazılımlara entegrasyonu, proje çalışmaları için planlama, ortak çalışma için planlama ekip süreci, geliştirme işlemleri: analiz ve dizayn, geliştirme süreçleri: üretim, uygulama ve yayınlama yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi, yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Görsel iletişim ve etkileşimli ortamların anahatları | ||
2) | Görsel tasarım ilkeleri | ||
3) | Görsel tasarımda ve etkileşimli ortamlarda kullanılabilecek araçların incelenmesi | ||
4) | Photoshop programının temelleri | ||
5) | Fireworks programının temelleri | ||
6) | Flash programıyla animasyon teknikleri | ||
7) | Video ve ses kaydı oluşturma, Çokluortam elementlerinin Authorware ve benzeri yazılımlara entegrasyonu | ||
8) | Video ve ses kaydı oluşturma, Çokluortam elementlerinin Authorware ve benzeri yazılımlara entegrasyonu / Ara sınav | ||
9) | Proje çalışmaları için planlama | ||
10) | Ortak çalışma için planlama ekip süreci | ||
11) | Geliştirme işlemleri: Analiz ve Dizayn | ||
12) | Geliştirme süreçleri: Üretim, uygulama ve yayınlama | ||
13) | Yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi | ||
14) | Yayınlanan etkileşimli ortamların diğer gruplara sunulması ve değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |