BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YZM5507 | Veri Modelleme ve İlişkisel Veritabanları | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Dersin Amacı: | Varlıkları ve ilişkileri tanımlama, nitelikleri ve eşsiz tanımlayıcıları modelleme, veri modelini normalize etme, veri modelini fiziksel veritabanına dönüştürme, ilişkisel veritabanı sistemlerinin genel ilkelerini tanımlama, indeksleme yapma, SQL sorgulama dili ile uygulamalar geliştirme, Oracle uygulamaları geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Varlıkları ve ilişkileri tanımlar 2. Veri modellerini oluşturur 3. İlişkisel veritabanlarını ifade eder 4. Fiziksel olarak veritabanlarını oluşturur 5. SQL sorguları oluşturur 6. Oracle Veritabanı Yönetim Sisteminde uygulamalar geliştirir |
Bu ders kapsamında İlişkisel Veritabanlarına giriş, İlişkisel Veritabanı Yönetim Sistemleri, Varlık İlişki Modelleri, Veri Modelleme ve Normalizasyon, SQL: Veri Tanımlama Dili, Tanımlı fonksiyonlar, SQL sorguları ve Oracle objeleri işlenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İlişkisel Veritabanlarına giriş | ||
2) | İlişkisel Veritabanı Yönetim Sistemleri | ||
3) | Varlık İlişki Modelleri | ||
4) | Veri Modelleme ve Normalizasyon | ||
5) | Veri Modelleme ve Normalizasyon | ||
6) | SQL: Veri Tanımlama Dili | ||
7) | Basit SQL sorguları | ||
8) | Basit SQL sorguları | ||
9) | Tanımlı fonksiyonlar | ||
10) | Tanımlı fonksiyonlar / Ara Sınav | ||
11) | İçiçe SQL sorguları | ||
12) | İçiçe SQL sorguları | ||
13) | Oracle objeleri | ||
14) | Oracle objeleri |
Ders Notları: | Nilesh Shah, Database Systems using Oracle: A Simplified Guide to SQL and PL/SQL, 2ed, Pearson Prentice Hall, 2005, ISBN 0-13-191180-5 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel Yazılım Mühendisliği bilgi ve yetkinliklerini kullanır. | 3 |
2) | Yazılım Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan program geliştirme becerisini uygular. | 3 |
3) | Veri yapılarını kullanır ve algoritma geliştirme bilgilerini uygular. | 2 |
4) | İşletim sistemleri üzerinde sistem programları geliştirir. | 2 |
5) | Bilgisayar organizasyonu, tasarımı ve mimarilerini tanımlar. | 2 |
6) | Bilgisayar ağları ve ağ güvenliği yapılarını oluşturur. | 2 |
7) | İş zekası, veri madenciliği ve veri analizi araçlarını kullanır, tekniklerini uygular. | 3 |
8) | Veritabanı uygulamaları ve WEB tabanlı programlar geliştirir. | 4 |
9) | Bilgi teknolojileri projelerini tanımlar, analiz eder, tasarlar ve yönetir. | 3 |
10) | Eğitimde teknoloji tabanlı ortamları ve araçları kullanır ve geliştirir. | 3 |
11) | İş ortamındaki bilişim teknolojileri ihtiyaçlarını saptar, tanımlar ve çözer. | 3 |
12) | Bilişim teknolojileri yetkinliklerini mesleki sorumluluklar ve etik kuralları çerçevesinde kullanır. | 4 |