ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5540 | Konuşma İşleme | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN |
Dersin Amacı: | Bu, Elektrik Elektronik Müh. lisans sonrası eğitimine devam eden öğrenciler için ileri seviye bir derstir. Ders öğrencilere hem konuşma işlemenin kuramsal temelleri hem de konuşma teknolojisi uygulamaları olan konuşma sıkıştırma, konuşma sentezleme ve tanıma alanlarında pratik bilgiler ve uygulama imkanı sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ses üretim ve algılama mekanizmasının temellerini açıklar 2. Konuşma işaretlerinin spektral analiz yöntemlerini bilir. 3. Doğrusal modellemeyi ve doğrusal modellemenin konuşma analizi, kodlama ve sentezinde kullanımını bilir. 4. Konuşma sıkıştırma sistemlerini tasarlar 5. Konuşma sentez sistemlerini tasarlar 6. Konuşma işaretlerinde vurgu ve duygu analizi yapabilir 7. Konuşma tanıma sistemlerini tasarlar |
Konuşma üretme ve algılama mekanizmaları. Konuşma işaretlerin spektral analiz teknikleri. Doğrusal modelleme. Konuşma analiz, kodlama ve sentezi. Konuşma işaretlerinde vurgu. Konuşma tanıma sistemleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ses işaretlerinin temel özellikleri. Ses algısı ve konuşma üretme mekanizması | ||
2) | İşaret işleme kavramlarının tekrar ve kısa-süreli Fourier analizi | ||
3) | Konuşma işareti için kaynak-filtre modeli. kayıt ve analiz için kullanılan programların tanıtımı. | ||
4) | Konuşma işaret işlemede temel parametreler: perde, formant, kaynak işareti, vb. | ||
5) | Konuşma işareti için doğrusal öngörü modeli | ||
6) | Konuşma sıkıştırma (CELP) | ||
7) | Arasınav, konuşma sentezine giriş. | ||
8) | Konuşma sentezi, temel yaklaşım ve modeller | ||
9) | Ticari konuşma sentez motorlarını yapısı, veri hazırlama. Konuşma sentezcisi tasarım uygulaması | ||
10) | Prozodi modelleme ve analizi | ||
11) | Konuşma işaretlerinde duygu, patoloji analizi | ||
12) | Homomorfik işleme | ||
13) | Konuşma tanıma | ||
14) | Dersin genel tekrarı. |
Ders Notları: | Discrete-time processing of speech signals, John R. Deller, John H. L. Hansen, John G. Proakis, Wiley-IEEE Press, ISBN-10: 0780353862 |
Diğer Kaynaklar: | Theory and Applications of Digital Speech Processing, Lawrence Rabiner, Ronald Schafer, Prentice Hall, ISBN-10: 0136034284 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |