MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5014 | Erken yaştaki çocuklara dil öğretimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR |
Dersin Amacı: | Bu ders, çocuklara ingilizcenin erken yaşlarda öğretilmesi ile ilgili teorilerin, tekniklerin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Çocuklara İngilizcenin öğretilmesi ile ilgili teoreilerin, tekniklerin öğrenilmesi; bu teorie ve tekniklerin pratikte kullanılmasının öğrenilmesi. |
Gerekli teorik bilgiyi aldiktan sonra ogrenciler ilkogretim duzeyindeki dil siniflari icin ders plani ve materyel hazirlayarak gercek siniflarda uygulama yapmaktadirlar. Uygulama sonrasinda sinif ici tartismalari yapilmaktadir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | DErsin tanıtımı | ||
2) | Anadil edinimi İkinci/yabancı dil edinimi ve yaşın önemi | ||
3) | Erken yaştaki çocukların özellikleri ve çocuklara dil öğretimindeki temel konular sınıf ortamı ve öğretmenin rolü | ||
4) | Dil becerilerinin öğretilmesi 1 | ||
5) | Dil becerilerinin öğretilmesi 2 | ||
6) | Task-based language education | ||
7) | Ölçme ve Değerlendirme | ||
8) | Ailelerle çalışmak | ||
9) | Sunumlar 1 | ||
10) | Sunumlar 2 | ||
11) | Sunumlar 3 | ||
12) | Sunumlar 4 | ||
13) | Proje sunumları 1 | ||
14) | Proje sunumları 2 |
Ders Notları: | Carroll, D. (1994) Psychology of language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole. Linse, D. (2005). Practical English language teaching. New York: Mc Graw Hill. Fisher, J. (1996). Starting with the child? Buckingham: Open University Press. Mayo, M. G. & Lecumberri, M.L. (2003). Age and the acquisition of English as a foreign language. Clevedon: Multilingual Matters. O’Grady, W. & Archibald, J. (2000). Contemporary linguistic analysis: An introduction (4th edition). Toronto: Addison, Wesley, Longman. Pfiffner, L. J. (1996). All about ADHD. The complete practical guide for classroom teachers. New York: Scholastic professional books. Slattery, M. & Willis, M. (2001). English for primary teachers. Oxford: OUP. Van den Branden, K. (2006) Task-based language education. Cambridge: CUP. |
Diğer Kaynaklar: | Carroll, D. (1994) Psychology of language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole. Linse, D. (2005). Practical English language teaching. New York: Mc Graw Hill. Fisher, J. (1996). Starting with the child? Buckingham: Open University Press. Mayo, M. G. & Lecumberri, M.L. (2003). Age and the acquisition of English as a foreign language. Clevedon: Multilingual Matters. O’Grady, W. & Archibald, J. (2000). Contemporary linguistic analysis: An introduction (4th edition). Toronto: Addison, Wesley, Longman. Pfiffner, L. J. (1996). All about ADHD. The complete practical guide for classroom teachers. New York: Scholastic professional books. Slattery, M. & Willis, M. (2001). English for primary teachers. Oxford: OUP. Van den Branden, K. (2006) Task-based language education. Cambridge: CUP. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 4 | 10 | 40 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |