ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5014 Erken yaştaki çocuklara dil öğretimi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Dersin Amacı: Bu ders, çocuklara ingilizcenin erken yaşlarda öğretilmesi ile ilgili teorilerin, tekniklerin öğretilmesini amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Çocuklara İngilizcenin öğretilmesi ile ilgili teoreilerin, tekniklerin öğrenilmesi; bu teorie ve tekniklerin pratikte kullanılmasının öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Gerekli teorik bilgiyi aldiktan sonra ogrenciler ilkogretim duzeyindeki dil siniflari icin ders plani ve materyel hazirlayarak gercek siniflarda uygulama yapmaktadirlar. Uygulama sonrasinda sinif ici tartismalari yapilmaktadir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DErsin tanıtımı
2) Anadil edinimi İkinci/yabancı dil edinimi ve yaşın önemi
3) Erken yaştaki çocukların özellikleri ve çocuklara dil öğretimindeki temel konular sınıf ortamı ve öğretmenin rolü
4) Dil becerilerinin öğretilmesi 1
5) Dil becerilerinin öğretilmesi 2
6) Task-based language education
7) Ölçme ve Değerlendirme
8) Ailelerle çalışmak
9) Sunumlar 1
10) Sunumlar 2
11) Sunumlar 3
12) Sunumlar 4
13) Proje sunumları 1
14) Proje sunumları 2

Kaynaklar

Ders Notları: Carroll, D. (1994) Psychology of language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole. Linse, D. (2005). Practical English language teaching. New York: Mc Graw Hill. Fisher, J. (1996). Starting with the child? Buckingham: Open University Press. Mayo, M. G. & Lecumberri, M.L. (2003). Age and the acquisition of English as a foreign language. Clevedon: Multilingual Matters. O’Grady, W. & Archibald, J. (2000). Contemporary linguistic analysis: An introduction (4th edition). Toronto: Addison, Wesley, Longman. Pfiffner, L. J. (1996). All about ADHD. The complete practical guide for classroom teachers. New York: Scholastic professional books. Slattery, M. & Willis, M. (2001). English for primary teachers. Oxford: OUP. Van den Branden, K. (2006) Task-based language education. Cambridge: CUP.
Diğer Kaynaklar: Carroll, D. (1994) Psychology of language. Pacific Grove, California: Brooks/Cole. Linse, D. (2005). Practical English language teaching. New York: Mc Graw Hill. Fisher, J. (1996). Starting with the child? Buckingham: Open University Press. Mayo, M. G. & Lecumberri, M.L. (2003). Age and the acquisition of English as a foreign language. Clevedon: Multilingual Matters. O’Grady, W. & Archibald, J. (2000). Contemporary linguistic analysis: An introduction (4th edition). Toronto: Addison, Wesley, Longman. Pfiffner, L. J. (1996). All about ADHD. The complete practical guide for classroom teachers. New York: Scholastic professional books. Slattery, M. & Willis, M. (2001). English for primary teachers. Oxford: OUP. Van den Branden, K. (2006) Task-based language education. Cambridge: CUP.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 3 6 18
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 3 8 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 10 50
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 1 6 6
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 4 10 40
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı