|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, ihtiyaç analizi |
|
1) |
Derse giriş, Kültürlerarası iletişim ve dil öğretimi |
|
2) |
TESOL (İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi) ve Kültür |
|
3) |
Kültürel bilginin anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin sınıflarında kullanımı |
|
4) |
"İletişim yeterliliği" kültürel olarak uygun mu |
|
5) |
Kültürler arası iletişim |
|
6) |
Kültürler arası iletişimde sözsüz iletişim |
|
7) |
Kültür ve birey:Kültürel Kimlik, Kültürün derin yapısı |
|
8) |
Kültürel değerler |
|
9) |
Dil ve kültür, Sözel kültürler arası iletişim |
|
10) |
Kişiler arası iletişimde kültürler arası yeterlilik, Kültürel yapılar ve iletişim |
|
11) |
Kültürler arası yeterlilikte taksonomiler, Kültürel kimlik ve kültürel önyargılar |
|
12) |
Yeni kültürde var olmak, Kişiler arası iletişimde kod kullanımı |
|
13) |
İngilice öğretiminde sınıf içi kültürel etkinlik uygulamaları |
|
14) |
İngilice öğretiminde sınıf içi kültürel etkinlik uygulamaları |
|
Ders Notları: |
Samovar, L., Porter, R., & McDaniel, E. R. (2009). Intercultural communication: A
reader. Belmont, CA: Sage.
Alred, G., Byram, M., & Fleming, M. [Eds.] (2006). Education for Intercultural Citizenship: Concepts and Comparisons. Cleveland [England]; Buffalo, New York: Multilingual Matters.
Byram, M. & Grundy, P. [Eds.] (2003). Context and Culture in Language Teaching and Learning. Clevedon; Buffalo: Multilingual Matters.
|
Diğer Kaynaklar: |
Neuliep, J. (2000). Intercultural communication: A contextual approach. Boston, MA: Houghton Mifflin. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|