İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5012 | Söylem Analizi ve İkinci dil eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | ELT 5012, dilin çağrışımları ve içeriğe değinir ve ELT 5008 ve ELT 5006daki konuların devamı niteliğindedir. Güç, dil ve katılım arasındaki etkileşimin daha derinlemesine kavranması öğrencilerle daha etkili bir iletişimin sağlanmasına rehberlik eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İkinci dil eğitimine ilişkin söylem analizi tekniklerindeki yeterlik, öğrenciye edimbilim araştırması için gerekli donanımı sağlar. Bu altyapı, öğrencilerin kendi sınıf söylemlerini değiştirebilmelerine ve kültürel ve psikolojik çıkarımlara dair dilbilimsel duyarlık geliştirmelerine imkan tanır. |
ELT 5012 dersinin içeriği, kültürel bağlam ve edimbilimle birleşik olarak, sınıf iletişimini geliştirmek amacıyla toplum dilbilim ve ruh dilbilim alanlarına da girer. Ders müfredatı ders kitaplarından ve belirli Türkçe durumlar üzerine yazılmış makalelerden oluşur, öğrenciler onlara yakın kültürleri gördükçe bunun etkenlerini keşfetmeye teşvik edilir. Aynı zamanda, bu etkenleri yönlendirebilme yeteneğini göstererek dili yazılı ve sözlü olarak kullanır ve incelerler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş Öykü yapısının incelenmesi | ||
2) | Söylem Analizi ve yazılı, sözlü ve sesbilimsel dille bağlantısı | ||
3) | Gramer analizi | ||
4) | Söz Dağarcığı Analizi | ||
5) | Sesbilimsel unsurların analizi | ||
6) | Verilerin bir araya getirilmesi ve metinlerin sınıfta incelenmesi | ||
7) | Sözlü dilde söylem analizi | ||
8) | Yazılı metinlerde söylem analizi | ||
9) | Söylem analizi ve Öğretme | ||
10) | SÖylem Analizi ve Öğretme | ||
11) | Söylem Analizi ve eleştirel söylem analizi | ||
12) | Irkçı söylem analizi | ||
13) | Politik söylem analizi | ||
14) | Medya söylemi analizi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Jaworski, A. and Coupland, N. (eds). 1999. The Discourse Reader. London: Routledge. Rogers, R. (2004). An Introduction to Critical Discourse Analysis in Education. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Schiffrin, D., Tannen, D., and Hamilton, H. E. (eds). The Handbook of Discourse Analysis. Malden, MA: Blackwell Publishing. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 16 | % 40 |
Sunum | 5 | % 15 |
Projeler | 20 | % 35 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 20 | 40 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
4) | Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
7) | Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | |
10) | Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | |
11) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | |
12) | İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | |
13) | İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |