ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5012 Söylem Analizi ve İkinci dil eğitimi Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: ELT 5012, dilin çağrışımları ve içeriğe değinir ve ELT 5008 ve ELT 5006daki konuların devamı niteliğindedir. Güç, dil ve katılım arasındaki etkileşimin daha derinlemesine kavranması öğrencilerle daha etkili bir iletişimin sağlanmasına rehberlik eder.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İkinci dil eğitimine ilişkin söylem analizi tekniklerindeki yeterlik, öğrenciye edimbilim araştırması için gerekli donanımı sağlar. Bu altyapı, öğrencilerin kendi sınıf söylemlerini değiştirebilmelerine ve kültürel ve psikolojik çıkarımlara dair dilbilimsel duyarlık geliştirmelerine imkan tanır.

Dersin İçeriği

ELT 5012 dersinin içeriği, kültürel bağlam ve edimbilimle birleşik olarak, sınıf iletişimini geliştirmek amacıyla toplum dilbilim ve ruh dilbilim alanlarına da girer. Ders müfredatı ders kitaplarından ve belirli Türkçe durumlar üzerine yazılmış makalelerden oluşur, öğrenciler onlara yakın kültürleri gördükçe bunun etkenlerini keşfetmeye teşvik edilir. Aynı zamanda, bu etkenleri yönlendirebilme yeteneğini göstererek dili yazılı ve sözlü olarak kullanır ve incelerler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Öykü yapısının incelenmesi
2) Söylem Analizi ve yazılı, sözlü ve sesbilimsel dille bağlantısı
3) Gramer analizi
4) Söz Dağarcığı Analizi
5) Sesbilimsel unsurların analizi
6) Verilerin bir araya getirilmesi ve metinlerin sınıfta incelenmesi
7) Sözlü dilde söylem analizi
8) Yazılı metinlerde söylem analizi
9) Söylem analizi ve Öğretme
10) SÖylem Analizi ve Öğretme
11) Söylem Analizi ve eleştirel söylem analizi
12) Irkçı söylem analizi
13) Politik söylem analizi
14) Medya söylemi analizi

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Jaworski, A. and Coupland, N. (eds). 1999. The Discourse Reader. London: Routledge. Rogers, R. (2004). An Introduction to Critical Discourse Analysis in Education. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Schiffrin, D., Tannen, D., and Hamilton, H. E. (eds). The Handbook of Discourse Analysis. Malden, MA: Blackwell Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 16 % 40
Sunum 5 % 15
Projeler 20 % 35
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 3 20 60
Ödevler 4 8 32
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 2 20 40
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı