MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5010 | Dilbilim: Dilin Doğası | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Dersin Amacı: | Bu derste, dilbilimin hakkında genel bilgi verilmekte ve temel dilbilim kavramları üzerinde durulmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Dilin sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel ve anlambilimsel dizgelerini kavramak 2.Yabanci dil ogretiminde etkisi olan guncel dilbilimi teknikleri ve metodlarini tanimak 3. Uluslararasi Fonetik Alfabesini okumak, sembolleri tanimak ve kelimelerin fonetik cozumlemesinde kullanmak |
Dilbilim alanlarini icerir; sesbilimi, biçimbilimi, sözdizimi ve anlambilimi,doğrultusunda dil olgusunun özellikleri, dilbilim çalışmasının sayıltı ve varsayımları, dilbilim çalışma yöntemleri ve veri analiz yontemleri. Ders odevleri ve sinif tartismalari ozellikle bunlarin yabanci dil ogretimine etkileri uzerine odaklanir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş 20. yüzyıl öncesi dilbilim | ||
2) | Alan Manning- Okuma, yazma ve araştırma | ||
3) | Monogenetizm & Evrensel özellikler | ||
4) | Öncül felsefi diller & Leibniz | ||
5) | 20. yüzyıl Dilbilim: Genel bakış | ||
6) | Chomskyci Dilbilim | ||
7) | Derin yapı & Üretici Anlambilim | ||
8) | 1. Savaşın Değiştirdikleri | ||
9) | Alan Manning- Söylem analizi | ||
10) | Pragmatik | ||
11) | Anlambilim | ||
12) | Alan Manning - Charles Sanders Peirce | ||
13) | Yapay zeka | ||
14) | Dilbilim savaşları |
Ders Notları: | Akmajian, A & et al, (2001):“Linguistics: An Introduction to Language and Communication” MIT, Cambridge,USA Eco, U. The Search for the Perfect Language(The Making of Europe) Fromkin, Rodman, & Hyams, eds (2006). An Introduction to Language. Heinle/ Thomson 8th edition, 2006. Harris, R.A. The Linguistics Wars Mitchell, R. & F. Myles, (2002): “Second Language Learning Theories”, OUP, NY, USA Pinker, S. (1995):“The Language Instinct: How the Mind Creates Language” Harper Collins, NY, USA Stockwell, R. & D. Minkova,(2003): “English Words: History and Structure”, CUP, Cambridge, UK |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 10 | % 30 |
Sunum | 5 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 15 | 30 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |