ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5010 Dilbilim: Dilin Doğası Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ
Dersin Amacı: Bu derste, dilbilimin hakkında genel bilgi verilmekte ve temel dilbilim kavramları üzerinde durulmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Dilin sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel ve anlambilimsel dizgelerini kavramak
2.Yabanci dil ogretiminde etkisi olan guncel dilbilimi teknikleri ve metodlarini tanimak
3. Uluslararasi Fonetik Alfabesini okumak, sembolleri tanimak ve kelimelerin fonetik cozumlemesinde kullanmak

Dersin İçeriği

Dilbilim alanlarini icerir; sesbilimi, biçimbilimi, sözdizimi ve anlambilimi,doğrultusunda dil olgusunun özellikleri, dilbilim çalışmasının sayıltı ve varsayımları, dilbilim çalışma yöntemleri ve veri analiz yontemleri. Ders odevleri ve sinif tartismalari ozellikle bunlarin yabanci dil ogretimine etkileri uzerine odaklanir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş 20. yüzyıl öncesi dilbilim
2) Alan Manning- Okuma, yazma ve araştırma
3) Monogenetizm & Evrensel özellikler
4) Öncül felsefi diller & Leibniz
5) 20. yüzyıl Dilbilim: Genel bakış
6) Chomskyci Dilbilim
7) Derin yapı & Üretici Anlambilim
8) 1. Savaşın Değiştirdikleri
9) Alan Manning- Söylem analizi
10) Pragmatik
11) Anlambilim
12) Alan Manning - Charles Sanders Peirce
13) Yapay zeka
14) Dilbilim savaşları

Kaynaklar

Ders Notları: Akmajian, A & et al, (2001):“Linguistics: An Introduction to Language and Communication” MIT, Cambridge,USA Eco, U. The Search for the Perfect Language(The Making of Europe) Fromkin, Rodman, & Hyams, eds (2006). An Introduction to Language. Heinle/ Thomson 8th edition, 2006. Harris, R.A. The Linguistics Wars Mitchell, R. & F. Myles, (2002): “Second Language Learning Theories”, OUP, NY, USA Pinker, S. (1995):“The Language Instinct: How the Mind Creates Language” Harper Collins, NY, USA Stockwell, R. & D. Minkova,(2003): “English Words: History and Structure”, CUP, Cambridge, UK
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 10 % 30
Sunum 5 % 20
Projeler 1 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 10 20
Proje 2 15 30
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 2 15 30
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı