ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5001 | İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar 1 | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin yabancı dil öğretimi metodları ile ilgili temel ilkeleri öğretmeyi hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler dil öğrenimi ve öğretimi teorilerini öğrenmektedirler; öğrenilen dil öğretim yöntemlerinin pratkle birleştirilmesi. |
Ogrenciler dil ogretim metod ve yaklasimlari hakkinda en son gelismeleri ogrenecekler ve sinif ortaminda ogrendikleri yontemleri uygulayacaklardir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Dil öğretiminin tarihi | ||
3) | Grammar Translation Method • Larsen-Freeman, Ch. 2 The Direct Method • Larson-Freeman, Ch. 3 | ||
4) | The Audio-lingual Method • Larsen-Freeman, Ch. 4 • Richards & Rodgers, Ch. 4 | ||
5) | The Total Physical Response Method • Larsen-Freeman, Ch. 8 • Richards & Rodgers, Ch. 6 | ||
6) | The Silent Way • Larsen-Freeman, Ch. 5 • Richards & Rodgers, Ch. 7 | ||
7) | Community Language Learning • Larsen-Freeman, Ch. 7 • Richards & Rodgers, Ch. 8 | ||
8) | Suggestopedia • Larsen-Freeman, Ch. 6 • Richards & Rodgers, Ch. 10 | ||
9) | Communicative Language Teaching • Larsen-Freeman, Ch. 9 • Richards & Rodgers, Ch. 5 | ||
10) | The Natural Approach • Krashen & Terrel, Ch. 1 and Ch. 3 • Richards & Rodgers, Ch. 9 | ||
11) | Cooperative Language Learning • Olsen, R.E. and Kagan, S. (1992). About cooperative learning: A teacher resource book. In C. Kessler, (Ed.), Cooperative language learning: A teacher’s resource book, (1-30). Prentice Hall. • Coelho, E. (1992) Cooperative learning: Foundation for a communicative curriculum. In C. Kessler, (Ed.), Cooperative language learning: A teacher’s resource book, (1-49). Prentice Hall. | ||
12) | Task-based Learning | ||
13) | Content-based Language Instruction • Snow, A.M. (2001). Content-based and immersion models for second and foreign language teaching. In Celce-Murcia, M. (Ed.), Language Teaching Approaches: An overview. In Teaching English as a Second or Foreign Language (303-318) Heinle and Heinle. | ||
14) | Metotların karşılaştırılması ve değerlendirilmesi • Prabhu, N.S. (1990). There is no best method – why? TESOL Quarterly, 24 (2): 161-176. |
Ders Notları: | Larson-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. 2nd Edition. Richards, J. & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press. 2nd Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Larson-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. 2nd Edition. Richards, J. & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press. 2nd Edition. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 2 | % 10 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 5 | 40 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 4 | 8 | 32 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |