ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5001 İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar 1 Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin yabancı dil öğretimi metodları ile ilgili temel ilkeleri öğretmeyi hedeflemektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler dil öğrenimi ve öğretimi teorilerini öğrenmektedirler; öğrenilen dil öğretim yöntemlerinin pratkle birleştirilmesi.

Dersin İçeriği

Ogrenciler dil ogretim metod ve yaklasimlari hakkinda en son gelismeleri ogrenecekler ve sinif ortaminda ogrendikleri yontemleri uygulayacaklardir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Dil öğretiminin tarihi
3) Grammar Translation Method • Larsen-Freeman, Ch. 2 The Direct Method • Larson-Freeman, Ch. 3
4) The Audio-lingual Method • Larsen-Freeman, Ch. 4 • Richards & Rodgers, Ch. 4
5) The Total Physical Response Method • Larsen-Freeman, Ch. 8 • Richards & Rodgers, Ch. 6
6) The Silent Way • Larsen-Freeman, Ch. 5 • Richards & Rodgers, Ch. 7
7) Community Language Learning • Larsen-Freeman, Ch. 7 • Richards & Rodgers, Ch. 8
8) Suggestopedia • Larsen-Freeman, Ch. 6 • Richards & Rodgers, Ch. 10
9) Communicative Language Teaching • Larsen-Freeman, Ch. 9 • Richards & Rodgers, Ch. 5
10) The Natural Approach • Krashen & Terrel, Ch. 1 and Ch. 3 • Richards & Rodgers, Ch. 9
11) Cooperative Language Learning • Olsen, R.E. and Kagan, S. (1992). About cooperative learning: A teacher resource book. In C. Kessler, (Ed.), Cooperative language learning: A teacher’s resource book, (1-30). Prentice Hall. • Coelho, E. (1992) Cooperative learning: Foundation for a communicative curriculum. In C. Kessler, (Ed.), Cooperative language learning: A teacher’s resource book, (1-49). Prentice Hall.
12) Task-based Learning
13) Content-based Language Instruction • Snow, A.M. (2001). Content-based and immersion models for second and foreign language teaching. In Celce-Murcia, M. (Ed.), Language Teaching Approaches: An overview. In Teaching English as a Second or Foreign Language (303-318) Heinle and Heinle.
14) Metotların karşılaştırılması ve değerlendirilmesi • Prabhu, N.S. (1990). There is no best method – why? TESOL Quarterly, 24 (2): 161-176.

Kaynaklar

Ders Notları: Larson-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. 2nd Edition. Richards, J. & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press. 2nd Edition.
Diğer Kaynaklar: Larson-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. 2nd Edition. Richards, J. & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press. 2nd Edition.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama 2 % 10
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 2 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 3 6 18
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 5 40
Sunum / Seminer 2 6 12
Proje 0 0 0
Ödevler 4 10 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 4 8 32
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı