YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5195 | Girişimcilik İlkeleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Girişimcilik İlkeleri Dersinin 4 Temel Amacı Vardır: 1) Ekip çalışmasıyla bir iş fırsatını tanımlamak ve süreci yaşamak, 2) Yeni iş kurarken riskleri, zorlukları ve ödülleri değerlendirmeyi öğrenmek, 3) Fikirleri uygulamaya geçirerek girişimlerin teoriden pratiğe dönüşme evresini anlamak ve bu süreci kolaylaştıracak çözümler araştırmak, 4) Bir iş fırsatını değerlendirmek için iş planı oluşturabilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda; - Profesyonel bir iş planı hazırlamayı, - Girişimcilik sürecinin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirmeyi, - Teorik bilginin ve planlamanın, pratik olarak hayata nasıl geçirilebileceğini öğrencilere aktarmış olacağız. |
Ders boyunca, yeni bir işletme kurmanın nasıl olduğunun ve işletme bir kere kurulduktan sonra verilecek kritik kararların ve yönetimsel gereklerin kavratılması hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Girişimciliğin Temelleri | ||
2) | Girişimcinin Aklından Geçenler: Düşünceden Gerçeğe | ||
3) | Stratejik Yönetim ve Girişimci | ||
4) | Farklı İşletme Çeşitleri ve Acentelik | ||
5) | Varolan bir İşletmeyi Satın Almak | ||
6) | E-Ticaret ve Girişimcilik | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Küresel Bakış Açısı ile Girişimcilik | ||
9) | Nakit Akışını Yönetmek | ||
10) | Başarılı bir Finansal Plan Hazırlamak | ||
11) | Kazanan bir İş Planı Oluşturmak | ||
12) | Borç ve Öz Sermaye Kaynakları | ||
13) | Doğru Yeri ve Planlamayı Seçme | ||
14) | Büyümekte olan Şirketi Yönetmek ve Planlamak | ||
15) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Girişimcinin Silahı: İş Planı, Paul Barrow |
Diğer Kaynaklar: | Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal, Academy of Management Review |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve yönetim bilişim sistemleri ile ilgili problemlerin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Yönetim bilişim sistemleri alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir; iş süreçlerini ve bilişim teknolojilerini entegre edecek şekilde çözüm üretir. | |
3) | YBS alanında yürüttüğü çalışmaları bağımsız olarak gerçekleştirir, bilimsel sorumluluk alır ve elde ettiği sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı akademik araştırma ve projelerin sonuçlarını, bilimsel ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | YBS alanında uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünceler geliştirir ve bu bilgileri iş dünyası uygulamalarına dönüştürür. | |
6) | Yönetim ve bilişim sistemlerine ilişkin ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütünleşik bir biçimde analiz eder ve etkin biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; bilişim teknolojilerinin ve yönetim uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |