REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4002 | Psikopatoloji II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA Prof. Dr. ÖZGÜR ÖNER Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders Psikopatoloji-I'in bir devamı niteliğindedir. Öğrencilere;anormal davranış örüntüleri, varolan ruhsal bozukluk kategorileri, bu bozuklukların nedenleri,belirtileri, tanı kriterleri ve tedavileri tanıtılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Normal ve anormal davranış arasındaki farkı tanımlar. 2. Psikolojik bozuklukların farklı türlerini değerlendirebilir. 3. DSM-IV-TR tanı kriterlerini uygular. 4. Anormal davranış kriterlerini, vaka örneklerine uyarlayabilir. |
Bu derste intihar, şizofreni, yeme bozuklukları, çocukluk ve ergenlik dönemi bozuklukları, A grubu kişilik bozuklukları, B grubu kişilik bozuklukları, C grubu kişilik bozuklukları konuları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | İntihar | ||
3) | Şizofreni | ||
4) | Şizofreni Tedavisi | ||
5) | Yeme Bozuklukları | ||
6) | Yeme Bozukları Tedavisi | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Ara sınav sorularının değerlendirilmesi | ||
9) | Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozuklukları | ||
10) | Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Bozuklarında Tedavi | ||
11) | A Kümesi Kişilik Bozuklukları | ||
12) | B Kümesi Kişilik Bozuklukları | ||
13) | C Kümesi Kişilik Bozuklukları | ||
14) | Dönem konularının tekrar edilmesi | ||
15) | Yarıyıl Sonu Sınavı | ||
16) | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders Notları: | Comer, R.J. (2009). Abnormal Psychology. NY: Worth Publishers. |
Diğer Kaynaklar: | Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. 4th ed. Text Revision (DSM-IV-TR). Washington, D.C.: American Psychiatric Association. 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | 9 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |