PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4001 | Psikopatoloji I | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MİRAY AKYUNUS |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA Prof. Dr. ÖZGÜR ÖNER Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere; anormal davranış örüntülerinin, varolan ruhsal bozukluk kategorilerinin, bu bozuklukların nedenlerinin, belirtilerinin, tanı kriterlerinin ve tedavilerinin tanıtılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Normal ve anormal davranış arasındaki farkı tanımlar. 2. Psikolojik bozuklukların farklı türlerini değerlendirebilir. 3. DSM-IV-TR tanı kriterlerini uygular. 4. Anormal davranış kriterlerini, vaka örneklerine uyarlayabilir. |
Bu derste, Psikopatolojinin tarihçesi ve ruhsal hastalıklar, anormal davranış tanımları ve tedavi, psikolojik değerlendirme, tanı ve temel tanı sistemleri, kaygı bozuklukları, dissosiyatif bozukluklar, somatoform bozukluklar ve duygudurum bozuklukları konuları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Anormal nedir? | ||
3) | Tarihsel Perspektifler | ||
4) | Anormallik Modelleri | ||
5) | Değerlendirme ve Sınıflandırma & Gözden Geçirme | ||
6) | Anksiyete Bozuklukları I | ||
7) | Anksiyete Bozuklukları II | ||
8) | Anksiyete Bozuklukları III | ||
9) | Gözden Geçirme | ||
10) | Sınıf Alıştırmaları: Vaka Örnekleri | ||
11) | Çevrimiçi Ödev | ||
12) | Somatoform Bozukluklar | ||
13) | Disosiyatif bozukluklar | ||
14) | Sınıf Alıştırmaları: Vaka Örnekleri |
Ders Notları: | Kring, A. M., & Johnson, S. L. (2019). Abnormal psychology: The science and treatment of psychological disorders. (14th Ed.) John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 2 | 12 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 3 | 14 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 4 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 1 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 4 |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 5 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | 4 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | 3 |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 4 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 4 |