ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3554 | Halkla İlişkilerde Örnek Olaylar | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler halkla ilişkilerde kampanya sürecininin nasıl işlediğine dair bilgi sahibi olacaklardır. Bu dersin temel amacı, öğrencilerin farklı konulardaki vakaları bir halkla ilişkiler uzmanının bakış açısıyla analiz etmeyi öğrenmeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derse katılanlar; 1) Halkla ilişkilerde kampanya sürecine dair bilgi sahibi olabilir 2) Farklı hedef kitlelere yöneltilen iletişim çalışmalarını eleştirel olarak değerlendirebilir 3) Bir kurumun iletişim çalışmasını oluştururken göz önünde bulundurması gereken farklı hedef kitleleri tanıyabilir 4) Kurumsal itibarın, imajın ve kimliğin temel kavramlarını tanımlayabilir 5) Kurumların farklı tüketici ilişkilerini açıklayabilir 6) Modern kurumlar için sürdürülebilirlik iletişimini açıklayabilir 7) Konu ve risk yönetimine dair bilgi ve beceri sahibi olabilir 8) Siyasal iletişimi tanımlayabilir ve tartışabilir 9) Bir kurumun yaşayabileceği finansal sorunların ve konuların karakteristik özelliklerini tanımlayabilir 10) Etkili çalışan iletişimininin ilkelerini anlayabilir 11) Hükümetle ilişkiler konularını açıklayabilir 12) Halkla ilişkiler kampanyalarında etkililik ve verimlilik konularını tartışabilir |
Bu derste, kurumsal imaj, kimlik ve itibar, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, konu ve risk yönetimi, sağlık iletişimi, sürdürülebilirlik iletişimi, siyasal iletişim, yatırımcı ilişkileri, çalışan iletişimi, hükümetle ilişkiler kampanyaları incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş, dersin amaç ve içeriklerinin açıklanması | ||
2) | Halkla ilişkilerde kampanya süreci | ||
3) | Kurumsal imaj, kimlik ve itibar | ||
4) | Uluslararası müşteri ilişkileri | ||
5) | Sürdürülebilirlik iletişimi | ||
6) | Sağlık iletişimi | ||
7) | Konu ve risk yönetimi | ||
8) | Şehir markalama ve iletişimi | ||
9) | İç iletişim ve çalışanlarla ilişkiler | ||
10) | Yatırımcı ilişkileri ve örnek vaka analizi | ||
11) | Siyasal iletişim ve örnek vaka analizi | ||
12) | Hükümetle ilişkiler | ||
13) | Kamu ilişkileri ve örnek vaka analizi | ||
14) | Örnek vaka değerlendirmeleri ve final sınavı için tekrarlar |
Ders Notları: | Hendrix, J. A., Hayes, D. C., & Kumar, P. D. (2012). Public relations cases. Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Swann, P. (2014). Cases in public relations management: The rise of social media and activism. Routledge. 2) McKee, K. B., Richardson, K., Hinton, M., & Lamb, L. F. (2010). Applied public relations: Cases in stakeholder management. Routledge |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 1 | 3 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 4 | |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |