HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3554 | Halkla İlişkilerde Örnek Olaylar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler halkla ilişkilerde kampanya sürecininin nasıl işlediğine dair bilgi sahibi olacaklardır. Bu dersin temel amacı, öğrencilerin farklı konulardaki vakaları bir halkla ilişkiler uzmanının bakış açısıyla analiz etmeyi öğrenmeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derse katılanlar; 1) Halkla ilişkilerde kampanya sürecine dair bilgi sahibi olabilir 2) Farklı hedef kitlelere yöneltilen iletişim çalışmalarını eleştirel olarak değerlendirebilir 3) Bir kurumun iletişim çalışmasını oluştururken göz önünde bulundurması gereken farklı hedef kitleleri tanıyabilir 4) Kurumsal itibarın, imajın ve kimliğin temel kavramlarını tanımlayabilir 5) Kurumların farklı tüketici ilişkilerini açıklayabilir 6) Modern kurumlar için sürdürülebilirlik iletişimini açıklayabilir 7) Konu ve risk yönetimine dair bilgi ve beceri sahibi olabilir 8) Siyasal iletişimi tanımlayabilir ve tartışabilir 9) Bir kurumun yaşayabileceği finansal sorunların ve konuların karakteristik özelliklerini tanımlayabilir 10) Etkili çalışan iletişimininin ilkelerini anlayabilir 11) Hükümetle ilişkiler konularını açıklayabilir 12) Halkla ilişkiler kampanyalarında etkililik ve verimlilik konularını tartışabilir |
Bu derste, kurumsal imaj, kimlik ve itibar, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, konu ve risk yönetimi, sağlık iletişimi, sürdürülebilirlik iletişimi, siyasal iletişim, yatırımcı ilişkileri, çalışan iletişimi, hükümetle ilişkiler kampanyaları incelenecektir. Ders Anlatımı: Ders izlencesinde belirtilen konular her hafta örneklerle öğrencilere anlatılacaktır. Bu anlatımlar güncel örnekler temelli olacaktır. Vaka Analizi: Kamu ilişkileri, iç iletişim, sürdürülebilirlik iletişimi, siyasal iletişim, yatırımcı ilişkileri gibi konularla ilgili güncel vakalar öğrencilerle paylaşılacak ve analiz edilecektir. Tartışmalar: İlgili konuları kavramaya anlamaya dair interaktif tartışmalar yapılacaktır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş, dersin amaç ve içeriklerinin açıklanması | ||
2) | Halkla ilişkilerde stratejik planlama süreci | ||
3) | Kurumsal imaj, kimlik ve itibar | ||
4) | Paydaş ilişkileri ve CPR (Kurumsal Halkla İlişkiler) | ||
5) | Müşteri ilişkileri ve MPR (Pazarlama Halkla İlişkileri) | ||
6) | Sürdürülebilirlik İletişimi | ||
7) | Sağlık iletişimi | ||
8) | Ara sınav haftası | ||
9) | Sorun ve risk iletişimi | ||
10) | İç İletişim ve Çalışan İlişkileri | ||
11) | Ülke/Şehir markalaması | ||
12) | Öğrenci sunumları | ||
13) | Öğrenci sunumları | ||
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları: | Hendrix, J. A., Hayes, D. C., & Kumar, P. D. (2012). Public relations cases. Cengage Learning. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Swann, P. (2014). Cases in public relations management: The rise of social media and activism. Routledge. 2) McKee, K. B., Richardson, K., Hinton, M., & Lamb, L. F. (2010). Applied public relations: Cases in stakeholder management. Routledge |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 4 |
2) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 4 |
3) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 4 |
4) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
5) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 4 |
6) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 5 |
7) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 5 |
8) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 2 |
9) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 5 |
10) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 3 |
11) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 4 |
12) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 3 |
13) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 5 |
14) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 4 |