ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4920 | Bağımsız Çalışma | Güz | 0 | 6 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Dersin Amacı: | Bu ders bir lisans öğrencisinin bir öğretim üyesiyle birebir çalışarak elektrik elektronik mühendisliğinin herhangi bir alanındaki bilgisini geliştirmeyi ve derinleştirmeyi amaçlar. Önerilen derste, ders saatleri boyunca öğrenci ve danışmanı, seçilen araştırma konusuyla alakalı olan bilimsel makaleleri tartışacak ve çözüm olarak orijinal bir yazılım veya donanım geliştirmeye çalışacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Verilen bir araştırma probleminde literatür taraması yapma becerisi göstermek 2. Verilen bir araştırma probleminde nasıl proje yönetimi yapılacağını anlatabilmek ve proje planlaması yapabilmek 3. Projenin risk faktörlerini açıklayabilmek ve risk yönetimi için yaklaşımlar geliştirebilmek 4. Malzemelerin nasıl tedarik edileceği ve tasarıma yönelik kriterleri tanımlayabilmek 5. Bir araştırma problemi için çözüm tasarlayıp çözümü hayata geçirecek analitik becerileri gösterebilmek 6. Bir araştırma konusunda elde edilen sonuçların paylaşılması için yazılı ve sözlü beceriler göstermek |
1. Çalışılacak araştırma konularının belirlenmesi 2. İlgili araştırma makalelerinin veri tabanlarından bulunması 3. İncelenecek makalelerin seçilmesi 4. Seçilen makalelerin tartışılması 5. Risk yönetimi ve alternatif çözümleri de göz önünde bulundurarak araştırma problemine çözüm geliştirmek 6. Tasarlanan çözümün hayata geçirilmesi veri toplama, çözümün değerlendirilmesi 7. Simülasyon sonuçlarının detaylı olarak incelenmesi 8. Önerilen çözüm ve simülasyon sonuçlarını anlatan bir rapor yazılması 9. Geliştirilen çözümün sunulması ve gösterilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Çalışılacak araştırma konularının belirlenmesi | ||
2) | İlgili araştırma makalelerinin veri tabanlarından bulunması, geliştirilecek olan yöntemin yapılmasında kullanılacak yazılım/donanım platformlarına giriş | ||
3) | Makale araştırmaya devam etme, yazılım/donanım platformlarını aktif olarak kullanarak tecrübe kazanma | ||
4) | İncelemek üzere 7 tane makale seçme, yazılım/donanım platformlarını aktif olarak kullanarak tecrübe kazanma (devam) | ||
5) | Birinci makalenin tartışılması, yazılım/donanım platformlarını aktif olarak kullanarak tecrübe kazanma (devam), risk yönetimi ve alternatif çözümleri de göz önünde bulundurarak araştırma problemine çözüm geliştirmek | ||
6) | İkinci makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için geliştirilecek olan yöntemin tasarlanmaya başlanması | ||
7) | Üçüncü makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için geliştirilecek olan yöntemin tasarlanmaya başlanması (devam) | ||
8) | Dördüncü makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için tasarlanan çözümün yönteminin geliştirilmesi | ||
9) | Beşinci makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için tasarlanan çözümün yönteminin geliştirilmesi | ||
10) | Altıncı makalenin tartışılması, mevcut olan araştırma problemi için tasarlanan çözümün yönteminin geliştirilmesi, veri toplama | ||
11) | Yedinci makalenin tartışılması, veri toplanması, tasarlanan çözümün yönteminin simülasyonu | ||
12) | Tartışılan makalelerin karşılaştırılması, veri toplama, tasarlanan çözüm yönteminin simülasyonu | ||
13) | Simülasyon sonuçlarının detaylı olarak incelenmesi | ||
14) | Tartışılan makalaler hakkında inceleme raporu yazma, önerilen çözüm yöntemi ve simülasyon sonuçları hakkında rapor yazma, geliştirilen çözüm yöntemini sunma ve gösterme |
Ders Notları: | NA |
Diğer Kaynaklar: | NA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Proje | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |