SPOR YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5903 | Spor Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEM TINAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEM TINAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı katılımcılara spor yönetiminin temel ilkelerinin öğretilmesi ve spor örgütlerinin özelliklerinin net şekilde anlaşılmasının sağlanmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Katılımcı spor yönetiminin temel teorileri hakkında bilgi sahibidir ve spor sektörünün kapsamını tanımlayabilir. Spor firmaları ve örgütlerinin işleyişi üzerinde etkisi olan temel unsurların farkındadır. Yönetim biliminin spor örgütleri üzerindeki rolünü bilmektedir. Spor ürünlerinin özelliklerini ve spor ürünlerini alışılagelmiş ürünlerden ayıran özellikleri bilmektedir. |
Yönetim ve yönetime ilişkin kavramlar, spor örgütlerinde yönetimin özellikleri Spor örgütleri ve yönetiminin temek konuları Yönetim tanımı, anlamı ve önemi, yönetim fonksiyonları; planlama, örgütleme Üretim tanımı, anlamı ve gelişimi, üretim stratejileri, spor yöneticiliğinde üretim stratejileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Genel yönetim teorileri ve spor yönetimine giriş | ||
2) | Spor örgütlerinin yapısı ve özellikleri | ||
3) | Kar amacı güden ve kar amacı gütmeyen spor örgütleri | ||
4) | Planlama, örgütleme, koordinasyon, kontrol, sporda yönetim fonksiyonları | ||
5) | Elit spor sistemi ve örgütleri | ||
6) | Sporda insan kaynakları yönetimi | ||
7) | Sporda performans ve kalite yönetimi | ||
8) | Sporda finans | ||
9) | Spor örgütleri ve medya | ||
10) | Sporun toplumsal etkileri | ||
11) | Spor girişimciliği | ||
12) | Spor etkinlikleri ve tesisleri yönetimi | ||
13) | Spor hukuku | ||
14) | Sporda finansman ve yatırım | ||
15) | Spor yönetiminde sürdürülebilirlik | ||
16) | Sporda risk yönetimi |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Beech, John & Chadwick, Simon 2013. The Business of Sport Management. 2nd edition. Pearson. (available as an E-book) Peter Taylor (ed.) 2011. Torkildsen’s Sport and Leisure Management. Routledge. Trenberth, L. & Hassan, D. 2012. Managing Sport Business – an introduction. Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 3 | % 15 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 3 | 9 | 27 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yönetiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | Spor yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Spor yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
4) | Spor yönetimi alnında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Spor yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | |
6) | Spor yönetimi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |