MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PAZ5702 | Güçlü Markalar Yaratma | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Dr. Öğr. Üyesi SERHAT DAĞLI |
Dersin Amacı: | Katılımcılar, bir markayı tek başına ve bir portföy içinde daha güçlü ve değerli hale getirecek stratejileri ve taktikleri kullanabilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Marka tanımı ve kavramlarını hatırlayabilecek. ÖÇ-2. Stratejik tutarlılığın markaların ömrü ve başarısı için temel unsur olduğunun bağlantısını kurabilecek. 3. Markaların bir marka sistemi içinde birbirleriyle sinerji yaratacak biçimde yönetilmeleri gerektiğini dikkate alabilecek. 4. Farkla marka ve alt marka rollerinin markaların stratejik yönetimindeki anlamını ifade edebilecek. 5. Kaldıraçlama yöntemlerini kullanarak markaları geliştirmeyi örneklerle pratik edebilecek. 6. Marka mimarisini gözden geçirmek ve markaları mimariye göre sınıflandırabilecek. |
Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Markanın tanımı ve kavramlarına genel bakış. | ||
2) | Strateji ve stratejik yönetim. | ||
3) | Markaları zayıflatan stratejik hatalar ve nedenleri. | ||
4) | Marka stratejisinde tutarlılık ve önemi. | ||
5) | Bir sistem / portföy içinde markalar. | ||
6) | Marka hiyerarşisi. | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Marka rolleri. | ||
9) | Alt markalar ve rolleri. | ||
10) | Marka kaldıracı: Genişletmeler. | ||
11) | Marka kaldıracı: Dikey esnetmeler ve ortak markalama | ||
12) | Marka mimarisi: Ürün markası, şemsiye marka stratejisi. | ||
13) | Marka mimarisi: Hat markası, grup markası stratejisi. | ||
14) | Marka mimarisi: Kaynak marka, destekleyici marka stratejisi ve uygulamaları. |
Ders Notları: | –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009. – Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat, – Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
Diğer Kaynaklar: | –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009. – Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat, – Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 96 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 54 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |