|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Markanın tanımı ve kavramlarına genel bakış.
|
|
2) |
Strateji ve stratejik yönetim.
|
|
3) |
Markaları zayıflatan stratejik hatalar ve nedenleri.
|
|
4) |
Marka stratejisinde tutarlılık ve önemi.
|
|
5) |
Bir sistem / portföy içinde markalar.
|
|
6) |
Marka hiyerarşisi.
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Marka rolleri.
|
|
9) |
Alt markalar ve rolleri.
|
|
10) |
Marka kaldıracı: Genişletmeler.
|
|
11) |
Marka kaldıracı: Dikey esnetmeler ve ortak markalama
|
|
12) |
Marka mimarisi: Ürün markası, şemsiye marka stratejisi.
|
|
13) |
Marka mimarisi: Hat markası, grup markası stratejisi.
|
|
14) |
Marka mimarisi: Kaynak marka, destekleyici marka stratejisi ve uygulamaları.
|
|
Ders Notları: |
–Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.
– Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
– Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
Diğer Kaynaklar: |
–Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.
– Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
– Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletmelerin yönetim, organizasyon, pazarlama, finans ve insan kaynakları alanlarında gerekli kavram ve teorilere hakim olur ve bu alanlarda stratejik kararlar alabilir. |
|
2) |
İşletme alanında öğrendiği bilgileri iş hayatında etkin bir şekilde uygulayabilir ve karşılaştığı karmaşık iş problemlerine çözüm üretebilir. |
|
3) |
İşletme ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilir, bu araştırmalarda yer alabilir ve yenilikçi çözümler geliştirebilir. |
|
4) |
İşletme yönetiminde kullanılan bilgisayar yazılımları ve dijital araçlara hakim olarak, veri analizinde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir. |
|
5) |
Hem bireysel hem de grup çalışmalarında gerekli iletişim ve sorumluluk yetkinliğine sahip olur, çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda liderlik yapabilir. |
|
6) |
İşletmelerin faaliyetlerinde etik değerlere, sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve işçi-tüketici ilişkilerinde adil yönetim anlayışına uygun hareket edilmesi gerektiğini benimser. |
|
7) |
İşletme alanındaki bilgilerini, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda sürekli yeniler, geliştirir ve çevresindekilerle paylaşır. |
|
8) |
İşletmelerde karşılaşılan sorunları analitik bir bakış açısıyla analiz eder, stratejik çözümler geliştirir ve bu çözümlerin uygulanmasını kontrol eder. |
|
9) |
Değişen pazar koşullarına göre bilgi ve becerilerini günceller, yenilikçi ve sürdürülebilir iş stratejileri geliştirme yeterliliğine sahip olur |
|
10) |
Bir mal veya hizmet işletmesinde hem ticari başarı hem de topluma fayda sağlayan, sürdürülebilirlik odaklı yatırım projeleri hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. |
|
11) |
İşletmelerin çalışanlarına sağladıkları güvenceler, olanaklar ve çalışma ortamının önemini kavrar, iş yerinde eşitlikçilik, etik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışını benimser |
|