|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Markanın tanımı ve kavramlarına genel bakış.
|
|
2) |
Strateji ve stratejik yönetim.
|
|
3) |
Markaları zayıflatan stratejik hatalar ve nedenleri.
|
|
4) |
Marka stratejisinde tutarlılık ve önemi.
|
|
5) |
Bir sistem / portföy içinde markalar.
|
|
6) |
Marka hiyerarşisi.
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Marka rolleri.
|
|
9) |
Alt markalar ve rolleri.
|
|
10) |
Marka kaldıracı: Genişletmeler.
|
|
11) |
Marka kaldıracı: Dikey esnetmeler ve ortak markalama
|
|
12) |
Marka mimarisi: Ürün markası, şemsiye marka stratejisi.
|
|
13) |
Marka mimarisi: Hat markası, grup markası stratejisi.
|
|
14) |
Marka mimarisi: Kaynak marka, destekleyici marka stratejisi ve uygulamaları.
|
|
Ders Notları: |
–Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.
– Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
– Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
Diğer Kaynaklar: |
–Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009.
– Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat,
– Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
8) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
10) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
14) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|