İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PAZ5702 Güçlü Markalar Yaratma Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ BOZKURT
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi SERHAT DAĞLI
Dersin Amacı: Katılımcılar, bir markayı tek başına ve bir portföy içinde daha güçlü ve değerli hale getirecek stratejileri ve taktikleri kullanabilmesidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Marka tanımı ve kavramlarını hatırlayabilecek.
ÖÇ-2. Stratejik tutarlılığın markaların ömrü ve başarısı için temel unsur olduğunun bağlantısını kurabilecek.
3. Markaların bir marka sistemi içinde birbirleriyle sinerji yaratacak biçimde yönetilmeleri gerektiğini dikkate alabilecek.
4. Farkla marka ve alt marka rollerinin markaların stratejik yönetimindeki anlamını ifade edebilecek.
5. Kaldıraçlama yöntemlerini kullanarak markaları geliştirmeyi örneklerle pratik edebilecek.
6. Marka mimarisini gözden geçirmek ve markaları mimariye göre sınıflandırabilecek.

Dersin İçeriği

Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Markanın tanımı ve kavramlarına genel bakış.
2) Strateji ve stratejik yönetim.
3) Markaları zayıflatan stratejik hatalar ve nedenleri.
4) Marka stratejisinde tutarlılık ve önemi.
5) Bir sistem / portföy içinde markalar.
6) Marka hiyerarşisi.
7) Ara Sınav
8) Marka rolleri.
9) Alt markalar ve rolleri.
10) Marka kaldıracı: Genişletmeler.
11) Marka kaldıracı: Dikey esnetmeler ve ortak markalama
12) Marka mimarisi: Ürün markası, şemsiye marka stratejisi.
13) Marka mimarisi: Hat markası, grup markası stratejisi.
14) Marka mimarisi: Kaynak marka, destekleyici marka stratejisi ve uygulamaları.

Kaynaklar

Ders Notları: –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009. – Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat, – Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005
Diğer Kaynaklar: –Aaker, David A. Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul:MediaCat, 2009. – Aaker, David A. Marka Portföy Stratejisi , İstanbul:MediaCat, – Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, İstanbul: Optimist, 2005

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 14 96
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 54
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 6
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.