EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PAZ5201 | Kriz İletişimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersin Amacı: | Kişi, Marka, Kuruma ya da paydaşlarına zarar verme olasılığı olan, beklenmedik ve hızlı karar almayı gerektiren gelişmelere ‘kriz’ deniyor. Krizin iyi yönetilmemesi nedeniyle güven, itibar kaybı ve tabii para kaybı yaşanıyor. “Kriz yönetimine yönelik uygulanacak stratejinin temel bakış açısı, güven kurmak veya güven kazanmak olmalıdır” bu çerçevede etik ve açık bir tavır takınılması, net, anlaşılır ve yalın bir üslup ile iletişim kurulması önemlidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek Kriz koşullarını açıklayabilmek Kriz tiplerini tanımlayabilmek Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek |
Bu derste, kriz vakaları, kriz yönetimi ve kriz iletişimi alanında örnekler üzerinden gidilerek kavramlar, stratejiler, yapılandırma süreçleri için yaratıcı stratejilerin nasıl ortaya çıkarıldığı ve bu süreçteki yaratıcılığın stratejilere nasıl dönüştürüleceği irdelenecektir. Başarılı ve başarısız örnekler değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kriz nedir? | Okuma | |
2) | Krizin kavramsal boyutları | Okuma | |
3) | Kriz terimleri | Okuma | |
4) | Kriz türleri | Okuma | |
5) | Kriz yönetimi ile ilgili alanlar | Okuma | |
6) | Kriz yönetimi stratejileri ve modeller | Okuma | |
7) | Kriz öncesi yönetim | Okuma | |
8) | Kriz sırası ve Kriz sonrası | Okuma | |
9) | Kriz ve medya | Okuma | |
10) | Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler | Okuma | |
11) | Digital krizler | Okuma | |
12) | Örnek olaylar | ||
13) | Örnek olaylar | ||
14) | Tekrar ve tartışmalar | ||
15) | Final |
Ders Notları: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Diğer Kaynaklar: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. | |
2) | Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. | |
3) | Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. | |
4) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. | |
5) | Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. | |
6) | Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. | |
7) | Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. | |
8) | Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. | |
9) | Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. | |
10) | Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. | |
11) | Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. | |
12) | Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |