YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PAZ5201 | Kriz İletişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersin Amacı: | Kişi, Marka, Kuruma ya da paydaşlarına zarar verme olasılığı olan, beklenmedik ve hızlı karar almayı gerektiren gelişmelere ‘kriz’ deniyor. Krizin iyi yönetilmemesi nedeniyle güven, itibar kaybı ve tabii para kaybı yaşanıyor. “Kriz yönetimine yönelik uygulanacak stratejinin temel bakış açısı, güven kurmak veya güven kazanmak olmalıdır” bu çerçevede etik ve açık bir tavır takınılması, net, anlaşılır ve yalın bir üslup ile iletişim kurulması önemlidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek Kriz koşullarını açıklayabilmek Kriz tiplerini tanımlayabilmek Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek |
Bu derste, kriz vakaları, kriz yönetimi ve kriz iletişimi alanında örnekler üzerinden gidilerek kavramlar, stratejiler, yapılandırma süreçleri için yaratıcı stratejilerin nasıl ortaya çıkarıldığı ve bu süreçteki yaratıcılığın stratejilere nasıl dönüştürüleceği irdelenecektir. Başarılı ve başarısız örnekler değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kriz nedir? | Okuma | |
2) | Krizin kavramsal boyutları | Okuma | |
3) | Kriz terimleri | Okuma | |
4) | Kriz türleri | Okuma | |
5) | Kriz yönetimi ile ilgili alanlar | Okuma | |
6) | Kriz yönetimi stratejileri ve modeller | Okuma | |
7) | Kriz öncesi yönetim | Okuma | |
8) | Kriz sırası ve Kriz sonrası | Okuma | |
9) | Kriz ve medya | Okuma | |
10) | Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler | Okuma | |
11) | Digital krizler | Okuma | |
12) | Örnek olaylar | ||
13) | Örnek olaylar | ||
14) | Tekrar ve tartışmalar | ||
15) | Final |
Ders Notları: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Diğer Kaynaklar: | Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve yönetim bilişim sistemleri ile ilgili problemlerin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Yönetim bilişim sistemleri alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir; iş süreçlerini ve bilişim teknolojilerini entegre edecek şekilde çözüm üretir. | |
3) | YBS alanında yürüttüğü çalışmaları bağımsız olarak gerçekleştirir, bilimsel sorumluluk alır ve elde ettiği sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı akademik araştırma ve projelerin sonuçlarını, bilimsel ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | YBS alanında uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünceler geliştirir ve bu bilgileri iş dünyası uygulamalarına dönüştürür. | |
6) | Yönetim ve bilişim sistemlerine ilişkin ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütünleşik bir biçimde analiz eder ve etkin biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; bilişim teknolojilerinin ve yönetim uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |