İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PAZ5201 Kriz İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersin Amacı: Kişi, Marka, Kuruma ya da paydaşlarına zarar verme olasılığı olan, beklenmedik ve hızlı karar almayı gerektiren gelişmelere ‘kriz’ deniyor. Krizin iyi yönetilmemesi nedeniyle güven, itibar kaybı ve tabii para kaybı yaşanıyor. “Kriz yönetimine yönelik uygulanacak stratejinin temel bakış açısı, güven kurmak veya güven kazanmak olmalıdır” bu çerçevede etik ve açık bir tavır takınılması, net, anlaşılır ve yalın bir üslup ile iletişim kurulması önemlidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek
Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek
Kriz koşullarını açıklayabilmek
Kriz tiplerini tanımlayabilmek
Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek
Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek
Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek
Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek

Dersin İçeriği

Bu derste, kriz vakaları, kriz yönetimi ve kriz iletişimi alanında örnekler üzerinden gidilerek kavramlar, stratejiler, yapılandırma süreçleri için yaratıcı stratejilerin nasıl ortaya çıkarıldığı ve bu süreçteki yaratıcılığın stratejilere nasıl dönüştürüleceği irdelenecektir. Başarılı ve başarısız örnekler değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kriz nedir? Okuma
2) Krizin kavramsal boyutları Okuma
3) Kriz terimleri Okuma
4) Kriz türleri Okuma
5) Kriz yönetimi ile ilgili alanlar Okuma
6) Kriz yönetimi stratejileri ve modeller Okuma
7) Kriz öncesi yönetim Okuma
8) Kriz sırası ve Kriz sonrası Okuma
9) Kriz ve medya Okuma
10) Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler Okuma
11) Digital krizler Okuma
12) Örnek olaylar
13) Örnek olaylar
14) Tekrar ve tartışmalar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları: Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness
Diğer Kaynaklar: Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi,
2) İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
3) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması,
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi,
5) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi,
6) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek,
7) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
8) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak,
9) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek,
10) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek,