ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PAZ5111 Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CANER GİRAY
Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEN ONURLU
Prof. Dr. AHU ERGEN
Prof. Dr. ERDOĞAN KOÇ
Dersin Amacı: Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılmasıdır. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerinde genişletilmiş pazarlama karmasını analiz eder.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar
2) Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur
3) Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar
4) Hizmet sektöründe ürün tasarımı kavramını anlar, belirli sektörler için hizmet tasarımı formüle eder

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde yenı urun tasarımını (blue prınt)ve her hızmet sektorü için serviscape konusunda neler yapılması gerektıgının ortaya konmasıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hizmet pazarlamasına giriş
2) Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi
3) Müşteri beklentileri ve yönetimi
4) Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması
5) Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape)
6) Hizmet pazarlamasında ürün kavramı
7) Ara Sınav
8) Yeni hizmet tasarımı (Blue Print)
9) Hizmetlerin fiyatlandırılması
10) Gelir Yönetimi (Yield management)
11) Hizmet sektöründe arz yönetimi
12) Hizmet sektorunde talep yönetimı
13) Müşteri tutma yolları
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006. Karahan Kasım. , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006. Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999 Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint
Diğer Kaynaklar: Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006. Karahan Kasım. , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006. Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999 Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 13 48
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı