İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5100 | Çağdaş Yönetim Teknikleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CANAN ÇETİN Dr. İBRAHİM AYHAN TON Dr. Öğr. Üyesi EBRU BEYZA BAYARÇELİK Prof. Dr. CENK SÖZEN Dr. ATİLLA YELBOĞA Doç. Dr. OKAN YELOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, katılımcıların yönetim sürecinin temellerini kavramalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yönetimin doğasını kavrar; 2. Farklı çalışma gruplarının, kültürlerinin ve çevrelerin örgütün yapısı üzerindeki etkilerini gözlemler; 3. Strateji uygulama süreçleri ile ilgili deneyim sahibi olur. |
Bu derste, yönetimin dört fonksiyonu olan planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol detaylarıyla anlatılacaktır. Bu fonksiyonlara ilave olarak, uluslararası yönetim ve küreselleşme çalışmalarına da yer verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yönetim Felsefesi | ||
2) | Sosyal Sorumluluk ve etik | ||
3) | Uluslararası Yönetim ve Küreselleşme | ||
4) | Bireysel ve Grup Halinde Karar Alma | ||
5) | Stratejik Yönetim | ||
6) | Planlama | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Örgütsel Yapı ve Tasarımı | ||
9) | Farklı İnsan Kaynaklarının Yönetimi | ||
10) | Liderlik | ||
11) | Motivasyon | ||
12) | Gruplar ve Takımlar | ||
13) | İletişim ve Müzakere | ||
14) | Bireysel ve Grup Halinde Karar Alma |
Ders Notları: | Management (2012, 3rd. edition), by Hitt, M.A., Black, J.S. and Porter, L.W., Prentice Hall. Management (2012, 11th edition), by Robbins,S.P. and Coulter, M., Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Koçel, T. (2007). İşletme yöneticiliği: yönetici ve organizasyon, organizasyonlarda davranış, klasik-modern-çağdaş ve güncel yaklaşımlar. 11. Bası, Arıkan Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, |