İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5953 İş Etüdü ve Performans Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Dr. ŞAFAK ÖZ
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ
Dersin Amacı: Bu ders, önemli bir yönetim aracı olan “Performans Yönetim Sistemi” (PYS) uygulaması ile ilgili detaylı bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Ders, PYS ile ilgili farklı yaklaşımları sunmanın ötesinde, farklı şirketlerden konuk konuşmacı olarak davet edilen İK yöneticilerinin, kendi deneyimlerini öğrenciler ile paylaşmasını da sağlayacaktır. İş etüdü ve iş değerlendirmesi ve bunların PYS bağlantısı da ders içinde incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, performans yönetimi sisteminde uygulamalı detaylı bilgilere sahip olacaktır.

II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, şirketlerdeki insan kaynakları yöneticiliği ile ilgili detaylı bilgiye sahip olacaktır.
III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, iş etüdü ve değerlendirmesi ile ilgili detaylı bilgiye sahip olacaktır.

Dersin İçeriği

İnsan Kaynaklarına Giriş
Performans Yönetimi Kavramı ve Sistemi
Performans Yönetimi Sistemi Yöntemleri
Performans yönetimi sisteminin örgüt yönetimine etkisi
Performans Yönetimi ve Denetlemesi
Performans yönetimi sisteminin diğer İK süreçleri ile ilişkisi
Performans yönetimi sürecinde yapılana yanlışlıklar
Kariyer Yönetimi
İş Etüdü

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Kaynaklarına Giriş
2) Performans Yönetimi Kavramı ve Sistemi
3) Performans Yönetimi Sistemi Yöntemleri
4) Performans yönetimi sisteminin örgüt yönetimine etkisi - I
5) Performans yönetimi sisteminin örgüt yönetimine etkisi - II
6) Konuk Konuşmacı
7) Ara Sınav
8) Performans Yönetimi ve Denetlemesi
9) Performans yönetimi sisteminin diğer İK süreçleri ile ilişkisi
10) Performans yönetimi sürecinde yapılan yanlışlıklar
11) Kariyer Yönetimi
12) Kariyer Yönetimi
13) İş Etüdü-I
14) İş Etüdü-II
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: İşletmelerde Performans Yönetimi Cavide Uyargil, Arıkan yayınları
Diğer Kaynaklar: İnsan Kaynakları Yönetimi Müge Leyla Yıldız, Şadi Can Saruhan Beta Yayınevi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 13 48
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.