İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5952 | Seçme ve Yerleştirme Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DİLEK UÇAY Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ Prof. Dr. ÜNSAL SIĞRI Dr. ŞAFAK ÖZ Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN Dr. Öğr. Üyesi UMUT EROĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, günümüz iş dünyasında yönetim sorumluluğu alan kişiler, sorumluluk alanlarında bulunan kadroların belirlenmesi, bu kadrolara ilişkin yetkinliklerin tanımlanması ve bu yetkinliklere uygun adayların seçilmesinde, insan kaynakları yönetimi ile birlikte aktif rol almasını sağlamaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi tamamlayan öğrencinin, personel seçme ve yerleştirme yetkinliği artar II. Bu dersi tamamlayan öğrencinin, mülakat yetkinliği gelişir. III. Bu dersi tamamlayan öğrencinin, çalışan ve süreç performansları iyileşir. |
Seçme ve Yerleştirme Fonksiyonu Seçme ve Yerleştirme Sürecinin Bütünsel Performansa Etkileri İş Gücü Piyasası Analizi İK Planlaması Etkili Mülakat Planlaması Etkili Mülakat Teknikleri Mülakat Etiği ve Mülakatlarda Dikkat Edilmesi Gereken Notlar Mülakatlarda Yapılan Hatalar ve Önlemleri Mülakat Denemeleri ve Rol Play Yerleştirme Süreci Oryantasyon Planlaması Tutundurma Seçme ve Yerleştirme Performans Göstergeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Seçme ve Yerleştirme Fonksiyonu | ||
2) | Seçme ve Yerleştirme Sürecinin Bütünsel Performansa Etkileri | ||
3) | İş Gücü Piyasası Analizi | ||
4) | İnsan Kaynakları Planlaması | ||
5) | Etkili Mülakat Planlaması | ||
6) | Etkili Mülakat Teknikleri | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Mülakat Etiği ve Mülakatlarda Dikkat Edilmesi Gereken Notlar | ||
9) | Mülakatlarda Yapılan Hatalar ve Önlemleri | ||
10) | Mülakat Denemeleri ve Rol Play | ||
11) | Yerleştirme Süreci | ||
12) | Oryantasyon Planlaması | ||
13) | Tutundurma | ||
14) | Seçme ve Yerleştirme Performans Göstergeleri | ||
15) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Mahmut Paksoy, Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul, Çantay Kitapevi, 2002. |
Diğer Kaynaklar: | Tarık Solmuş, “Personel Seçim Sürecinde Mülakat Tekniği ”, İş,Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt:5, Sayı:2. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |