İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5952 Seçme ve Yerleştirme Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DİLEK UÇAY
Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ
Prof. Dr. ÜNSAL SIĞRI
Dr. ŞAFAK ÖZ
Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN
Dr. Öğr. Üyesi UMUT EROĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, günümüz iş dünyasında yönetim sorumluluğu alan kişiler, sorumluluk alanlarında bulunan kadroların belirlenmesi, bu kadrolara ilişkin yetkinliklerin tanımlanması ve bu yetkinliklere uygun adayların seçilmesinde, insan kaynakları yönetimi ile birlikte aktif rol almasını sağlamaktır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersi tamamlayan öğrencinin, personel seçme ve yerleştirme yetkinliği artar

II. Bu dersi tamamlayan öğrencinin, mülakat yetkinliği gelişir.
III. Bu dersi tamamlayan öğrencinin, çalışan ve süreç performansları iyileşir.

Dersin İçeriği

Seçme ve Yerleştirme Fonksiyonu
Seçme ve Yerleştirme Sürecinin Bütünsel Performansa Etkileri
İş Gücü Piyasası Analizi
İK Planlaması
Etkili Mülakat Planlaması
Etkili Mülakat Teknikleri
Mülakat Etiği ve Mülakatlarda Dikkat Edilmesi Gereken Notlar
Mülakatlarda Yapılan Hatalar ve Önlemleri
Mülakat Denemeleri ve Rol Play
Yerleştirme Süreci
Oryantasyon Planlaması
Tutundurma
Seçme ve Yerleştirme Performans Göstergeleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seçme ve Yerleştirme Fonksiyonu
2) Seçme ve Yerleştirme Sürecinin Bütünsel Performansa Etkileri
3) İş Gücü Piyasası Analizi
4) İnsan Kaynakları Planlaması
5) Etkili Mülakat Planlaması
6) Etkili Mülakat Teknikleri
7) Ara Sınav
8) Mülakat Etiği ve Mülakatlarda Dikkat Edilmesi Gereken Notlar
9) Mülakatlarda Yapılan Hatalar ve Önlemleri
10) Mülakat Denemeleri ve Rol Play
11) Yerleştirme Süreci
12) Oryantasyon Planlaması
13) Tutundurma
14) Seçme ve Yerleştirme Performans Göstergeleri
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Mahmut Paksoy, Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul, Çantay Kitapevi, 2002.
Diğer Kaynaklar: Tarık Solmuş, “Personel Seçim Sürecinde Mülakat Tekniği ”, İş,Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt:5, Sayı:2.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 13 48
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.