YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5194 | İş Yaşamında Etik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR Doç. Dr. MİNE MUKADDES AFCAN FINDIKLI Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ |
Dersin Amacı: | İş dünyasında ortaya çıkan en önemli etik sorunları (örn; tüketicinin korunması, ayrımcılık, mobbing, yolsuzluk vd.) tanıtmayı esas alarak temel ahlak felsefelerini incelemek, vaka analizleri eşliğinde etik ikilemleri çözmek, dersin önde gelen amaçları arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders kapsamında öğrenciler iş etiği ile ilgili teorik bilgilerin yanında uygulamadan örneklerle tanışacak, vaka çalışmalarıyla ve interaktif bir ortamda İnsan Kaynakları’nın tüm süreçlerini ve bu süreçlerde iş etiğinin yeri ve önemini etkin ve kalıcı bir şekilde öğreneceklerdir. Bu suretle kendilerine sağlayacakları katma değerle öğrenciler işlenen konulardaki iş tecrübesi eksikliğini önemli ölçüde giderebileceklerdir. |
Bu ders, günümüzün iş dünyasının etik değerlerini anlamaya ve analiz etmeye yönelik olup kendinizde ve başkalarında etik davranışları nasıl uyandırabileceğiniz konusunda sizlere fikirler verecek ve önünüze etik liderliğe giden bir yol haritası sunacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İŞ ETİĞİ NEDİR? | kitap | |
2) | ETİK SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ ve ETİK YAKLAŞIMLAR | kitap | |
3) | İŞ ETİĞİ ALANINDA KULLANILAN TERİMLER | kitap | |
4) | İNSAN KAYNAKLARI ETİĞİ | kitap | |
5) | POLİTİKA ETİĞİ & BİYOETİK,TIP ETİĞİ | kitap | |
6) | KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK | kitap | |
7) | ara sınav | kitap | |
8) | PAZARLAMA VE REKLAM ETİĞİ | kitap | |
9) | KAMU YÖNETİMİNDE ETİK | kitap | |
10) | ETİK DEĞERLERİN ÖNEMİ VE EDİNİLMESİ | kitap | |
11) | MÜHENDİSLİK ETİĞİ | kitap | |
12) | İSLAM ETİĞİ VE AHİLİK | kitap | |
13) | ETİK LİDERLİK | kitap | |
14) | VAKA ANALİZLERİ | kitap | |
15) | FİNAL SINAVI | kitap |
Ders Notları: | İş ve Meslek Ahlakı, Mahmut Arslan, Siyasal Kitabevi, Mart 2005, ISBN 975-6325-27-5 Dünya’da ve Türkiye’de İş Etiği ve Etik Yönetimi, TÜSİAD, Haziran 2009, Yayın No: TÜSİAD/T-2009-06-492 Ethics at Work, Harward Business Review, ISBN 0-87584-286-0 Ethics and the Conduct of Business, 4th Edition, John R Boatright, ISBN 0-13-099159-7, The Ten Day MBA, 3rd Edition, Steven Silbiger, ISBN 978-0-06-079907-6 |
Diğer Kaynaklar: | 1.Business Ethics (2006, 6th edition), by Manuel G. Velasquez, Prentice Hall. 2. Managing Business Ethics: Straight Talk About How To Do It Right Linda K. Trevino, Katherine A. Nelson 3. Etik zeka, İş performansının arttırılması ve Liderlik başarısı, Dough Lennick ve Fred Kiel, Soyak yayınları, 2008. 4. İş ve Meslek ahlakı, Mahmut Arslan, Siyasal kitabevi, 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 47 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 | |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmelerin yönetim, organizasyon, pazarlama, finans ve insan kaynakları alanlarında gerekli kavram ve teorilere hakim olur ve bu alanlarda stratejik kararlar alabilir. | |
2) | İşletme alanında öğrendiği bilgileri iş hayatında etkin bir şekilde uygulayabilir ve karşılaştığı karmaşık iş problemlerine çözüm üretebilir. | |
3) | İşletme ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilir, bu araştırmalarda yer alabilir ve yenilikçi çözümler geliştirebilir. | |
4) | İşletme yönetiminde kullanılan bilgisayar yazılımları ve dijital araçlara hakim olarak, veri analizinde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir. | |
5) | Hem bireysel hem de grup çalışmalarında gerekli iletişim ve sorumluluk yetkinliğine sahip olur, çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda liderlik yapabilir. | |
6) | İşletmelerin faaliyetlerinde etik değerlere, sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve işçi-tüketici ilişkilerinde adil yönetim anlayışına uygun hareket edilmesi gerektiğini benimser. | |
7) | İşletme alanındaki bilgilerini, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda sürekli yeniler, geliştirir ve çevresindekilerle paylaşır. | |
8) | İşletmelerde karşılaşılan sorunları analitik bir bakış açısıyla analiz eder, stratejik çözümler geliştirir ve bu çözümlerin uygulanmasını kontrol eder. | |
9) | Değişen pazar koşullarına göre bilgi ve becerilerini günceller, yenilikçi ve sürdürülebilir iş stratejileri geliştirme yeterliliğine sahip olur | |
10) | Bir mal veya hizmet işletmesinde hem ticari başarı hem de topluma fayda sağlayan, sürdürülebilirlik odaklı yatırım projeleri hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. | |
11) | İşletmelerin çalışanlarına sağladıkları güvenceler, olanaklar ve çalışma ortamının önemini kavrar, iş yerinde eşitlikçilik, etik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışını benimser |