ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4611 | Optik İletişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersin Amacı: | Bu ders, fiberoptik haberleşmenin prensiplerini ve fiberoptik ağların temellerini anlatmayı amaçlar, ve haberleşme dünyasında niye çok yaygınlaştığını izah etmeye çalışır. EEE3602 Haberleşme Sistemlerine Giriş dersindeki bilgilerin üzerine inşa edilir. Bu dersi alan öğrencilerin fiberoptik haberleşme konusunda hizmet veren şirketlerce işe alınması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; in şunları yapmaları beklenir: I. Fiberoptik haberleşmenin temellerini tanımlamak, II. fiberoptik iletimin fiziksel davranışlarını açıklamak, III. optik elemanlar konusunda bilgi sahibi olmak, IV. farklı iletim teknolojilerini tanımlamak, V. bilgisayar ağı temellerini optik sistemlere uygulamak, VI. optik ağlarda kullanılan farklı çoklama yöntemlerini açıklamak, VII. Fiberoptik haberleşmede gürültünün etkilerini anlatmak |
Fiberoptik iletimin özellikleri: zayıflama, dağılma, ve dalgaboyu bağımlılığı. Çeşitli tipteki fiberoptik kablolar, ve bağlaştırıcı ve bağlayıcı gibi pasif optik elemanlar. Yarıiletken lazerler, LEDler ve fotodiyotlar. Modülasyon. Gürültünün etkileri. Alıcılar. Optik ağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Haberleşme teorisinin özeti | ||
2) | Optiğin temelleri. | ||
3) | Işığın temelleri. | ||
4) | Fiber optik tipleri. | ||
5) | Fiberlerde kayıplar ve ışık dağılması. | ||
6) | Optik kaynaklar ve yükselteçler. | ||
7) | Ara sınav, ve sınav sorularının çözümü | ||
8) | Optik alıcılar, fotodetektörler | ||
9) | Alıcı gürültüsü, alıcı hassasiyeti | ||
10) | Diğer optik elemanlar | ||
11) | Optik modülasyon ve çoklama | ||
12) | Dağıtım ağları. | ||
13) | Gürültü ve algılama. | ||
14) | Sistem tasarımı. |
Ders Notları: | Joseph C. Palais; Fiber Optic Communications, 5th ed., 2005, Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 14 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 3 | 30 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 4 | 26 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 4 | 36 | |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |