|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, Matlab'a Giriş |
|
2) |
Dijital Sinyal İşlemeye Giriş
Ayrık-Zaman Sinyalleri ve Sistemleri |
[Mitra] Chapter 1
[Mitra] Chapter 2
[OppenheimSchafer] Chapter 2.0-2.6 |
3) |
Lineer Sabit Katsayılı Fark Denklemleri
Fourier Dönüşümü |
[Mitra] Chapter 2.7-2.9, 3.1-3.6
[OppenheimSchafer] Chapter 2.5-2.9
|
4) |
Z Dönüşümü |
[Mitra] Chapter 6
[OppenheimSchafer] Chapter 3
|
5) |
Dönüşüm Uzayında Lineer Zaman-Değişimsiz Ayrık-Zaman Sistemleri |
[Mitra] Chapter 7
[OppenheimSchafer] Chapter 5
|
6) |
Sürekli-Zaman Sinyallerinin Dijital İşlenmesi
Örnekleme |
[Mitra] Chapter 4
[OppenheimSchafer] Chapter 4.1-4.6
|
7) |
|
[Mitra] Chapter 13
[OppenheimSchafer] Chapter 4.7-4.9
|
8) |
Laplace Dönüşümü |
Saydamlar
Farklı Kaynaklar |
9) |
Ara sınav. Soruların çözümleri ve tartışılması. |
|
10) |
Dijital Filtre Tasarımı |
[Mitra] Chapter 8, 9, 10
[OppenheimSchafer] Chapter 7
|
11) |
Lineer Öngörü (Kestirim) |
Saydamlar
Farklı Kaynaklar |
12) |
Ayrık-Zamanlı Fourier Dönüşümü |
[Mitra] Chapter 5.2-5.10
[OppenheimSchafer] Chapter 8
|
13) |
Ayrık-Zaman Kosinüs Dönüşümü |
[Mitra] Chapter 5.11
[OppenheimSchafer] Chapter 8.8
|
14) |
Cepstrum Analizi
Genel Tekrar |
[OppenheimSchafer] Chapter 13 |
15) |
Ders Projesi Sunumları ve Demoları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|