HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4111 | RF Elektronik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Dersin Amacı: | İletişim mühendisliğinde kullanılan elektronik devreleri ele alan özelleşmiş bir derstir. Bu ders, öğrencilere, radyo frekansı ve mikrodalga alanında kullanılan elektronik devre elemanları ve devrelerin analizi ve tasarımı için gerekli bilgileri sağlar. Dersin özel konuları olarak yüksek frekans devrelerinde doğrusal olmama ve gürültü konuları detaylı olarak ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İletişim sistemleri donanım yapısının sunulması 2. RF analiz temellerinin tanımlanması: Smith çizelgeleri ve S parametreleri 3. Ağ gürültüsü ve arakiplenim bozunumu, hassaslık tanımlanması. 4. RF yükseltici ve ösilatörlerin tanımlanması 5. Frekans seçici ağların ve transformatörlerin sunumu. 6. Empedans uyuşturma ve harmonik filtrelemenin temellerinin tanımlanması. 7. Faz kitlemeli çevrim ve uygulamalarının sunulması. |
İletişim sistemleri donanımının temel yapısı. S parametreleri ve Smith çizelgeleri ile doğrusal devre analizi. İletim hattı analizi. RF devrelerinde doğrusallık ve gürültü, arakiplenim bozunumu, hassaslık. RF yükselticiler, karıştırıcılar ve osilatörler. Frekans seçici ağlar ve transformatörler. Empedans eşleme ve harmonik filtreleme. Faz kitlemeli çevrim. Güç yükselticiler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İletişim sistemleri donanımlarının temel yapıları | ||
2) | S parametreleri ve Smith çizelgeleri ile doğrusal devre analizi | ||
3) | İletim hattı analizi | ||
4) | Doğrusallık ve gürültü, arakiplenim bozunumu, RF devrelerinde hassalık. | ||
5) | RF yükselteçler | ||
6) | Karıştırıcılar: aktif/pasif karıştırıcı mimarileri, izolasyon, doğrusallık, çevrim kazancı | ||
7) | Arasınav-1, RF osilatörlerin mimarisi. | ||
8) | RF osilatörler: voltaj kontrollü osilatörler ve ayarlanabilirlik, faz gürültüsü | ||
9) | Frekans seçici ağlar ve transformatörler | ||
10) | Empedans eşleme ve harmonik filtreleme | ||
11) | Faz kilitlemeli çevrim | ||
12) | Faz kilitlemeli çevrim uygulamaları | ||
13) | Arasınav 2, A ve B sınıfı güç yükselteçleri. | ||
14) | Güç yükselteçleri : C,E, F sınıfı yükselteçler, verimlilik. Dersin genel tekrarı. |
Ders Notları: | Smith J, 1986; Modern Communication Circuits, McGraw Hill, USA |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Proje | 5 | 20 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 7 | 35 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 8 | 40 | |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |