ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4203 | Dijital Entegre Devre Tasarımı | Güz | 3 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Dersin Amacı: | Bu ders size dijital çip & FPGA tasarım bir bakış verecektir. Bu dijital tasarım ve doğrulama için fiş okuryazarlığını yanı sıra Verilog programlama vurgulamak olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. açıklayın ne bir ne / niçin / nasıl IC, FPGA ve ASIC Akış. II. Verilog ve temel dijital tasarım ilkelerini uygulayın. III. Planlama, borulama, kaynak paylaşımı, el sallayarak, UART, RS232 protokolünü tanımlar. IV. Bellek çıkarsama, FIFO, Blok RAM'leri, dış RAMı açıklayın. IP Çekirdek generator.VGA. V. Analog-Dijital Dönüştürücüler açıklayın. VI. Darbe Genişliği Modülatör açıklar. Dijital-to-Analog dönüştürücüler. |
1.Hafta: ne / niçin / nasıl IC, FPGA ve ASIC Akış. MOS Transistörler. CMOS Mantık. CMOS Süreci. 2.Hafta: Verilog ve temel dijital tasarım ilkeleri. Kombinasyonal mantık. Veri yolu. Toplayıcılar, ağaçlar, çarpanları, öncelikli encoder kaydetmek taşımak. Xilinx ISE. 3.Hafta: Verilog ve temel dijital tasarım ilkeleri. Ardışık Mantık. Namlu değiştiren, sayaçlar. 4.Hafta: Tasarım Doğrulama Kavramları. Simülasyon. Kapsama. ModelSim. 5.Hafta: Zamanlama. Pipelining. Kaynak paylaşımı. El sallayarak. UART, RS232 protokolü. 6.Hafta: PS / 2 Fare / Klavye arabirimi. 7.Hafta: Midterm1 8.Hafta: Bellek çıkarsama, FIFO, Blok RAM, dış RAM'ler. IP Çekirdek generator.VGA. 9.Hafta: Analog-Dijital Dönüştürücüler. laboratuvar: Dijital termometre. 10.Hafta: Sıcaklık algılama, basınç, photosensing, motor kontrol ölçme. 11.Hafta: Filtreler, opamp. 12.Hafta: Genişlik Modülatör Darbe. Dijital-to-Analog dönüştürücüler. 13.Hafta: Ara 2 14.Hafta: Proje Demos. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | The what/why/how of ICs, FPGAs, and ASIC Flow. MOS Transistors. CMOS Logic. CMOS Process. | - | |
2) | Verilog ve temel dijital tasarım ilkeleri. Kombinasyonal mantık. Veri yolu. Toplayıcılar, ağaçlar, çarpanları, öncelikli encoder kaydetmek taşımak. Xilinx ISE. | - | |
3) | Verilog ve temel dijital tasarım ilkeleri. Ardışık Mantık. Namlu değiştiren, sayaçlar. | - | |
4) | Tasarım Doğrulama Kavramları. Simülasyon. Kapsama. ModelSim. | - | |
5) | Zamanlama. Pipelining. Kaynak paylaşımı. El sallayarak. UART, RS232 protokolü. | - | |
5) | PS / 2 Fare / Klavye arabirimi. | - | |
7) | Arasınav 1 | - | |
8) | Bellek çıkarsama, FIFO, Blok RAM, dış RAM'ler. IP Çekirdek generator.VGA. | - | |
9) | Analog-Dijital Dönüştürücüler. laboratuvar: Dijital termometre. | - | |
10) | Sıcaklık algılama, basınç, photosensing, motor kontrol ölçme. | - | |
11) | Filtreler, opamp. | - | |
12) | Genişlik Modülatör Darbe. Dijital-to-Analog dönüştürücüler. | - | |
13) | Arasınav 2 | - | |
14) | Proje demoları | - |
Ders Notları: | 1. FPGA Prototyping By Verilog Examples by Pong P. Chu, Wiley |
Diğer Kaynaklar: | 1. A Baker's Dozen Real Analog Solutions for Digital Designers by Bonnie Baker, Elsevier |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 2 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |