|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinyaller ve Sistemlere Giriş; Sürekli Zamanlı ve Ayrık Zamanlı Sinyaller; Bağımsız değişkenlerin işlemleri, Çift ve tek sinyaller, Periyodiklik, Sinyal Enerjisi ve Güç |
|
2) |
Temel C-T ve D-T sinyalleri (Sinüzoidal, Üstel, Birim Basamak, Birim İmpuls), Sistemler: bağlantılar, özellikler. |
|
3) |
Convolution
|
|
4) |
Doğrusal, Zamanla Değişmeyen Sistemlerin Özellikleri |
|
5) |
Diferansiyel ve fark denklemleriyle temsil edilen sistemler |
|
6) |
Sürekli Zamanlı Periyodik Sinyalin Fourier Serisi Gösterimi |
|
7) |
Ayrık Zamanlı Periyodik Sinyalin Fourier Serisi Gösterimi, Filtreleme |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Sürekli Zamanlı Fourier Dönüşümü |
|
10) |
Properties of The Continuous-Time Fourier Transform
|
|
11) |
Doğrusal Sabit Katsayılı Diferansiyel Denklemlerle Karakterize Edilen Sistemler |
|
12) |
Ayrık Fourier Dönüşümü
Örnekleme |
|
13) |
Laplace Dönüşümü; Laplace Dönüşümleri İçin Yakınsama Bölgesi; Ters Laplace Dönüşümü; Kutup Sıfır Grafikleri; Laplace'ın Özellikleri, Laplace Dönüşümü Kullanılarak LTI Sistemlerinin Analizi ve Karakterizasyonu |
|
14) |
Z-Dönüşümü; Z-Dönüşümü için Yakınsama Bölgesi; Ters z-Dönüşümü; Z-Dönüşümünün Özellikleri, z-Dönüşümleri Kullanılarak LTI Sistemlerinin Analizi ve Karakterizasyonu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
4 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
4 |
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
2 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
1 |
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
1 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|