ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE1002 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği'ne Giriş | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ Arş.Gör. GÜRAY GÜNGÖR Arş.Gör. MAHMUT AĞAN Doç. Dr. ALKAN SOYSAL |
Dersin Amacı: | Giriş seviyesindeki bu derste Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarına değinilmektedir. Dersi tamamlayan öğrenciler Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerinin matematiksel ve bilimsel ilkelerle çözümü konusunda temel farkındalık kazanmış olacaklardır. Ayrıca, öğrenciler devre tasarım programları, ölçüm aletleri, sinyal üreteci, güç kaynağı, osiloskop gibi laboratuvar araç-gereçlerini kullanabilir, ve temel elektronik devreleri tasarlayıp kurabilir seviyede olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mühendislik ve Araştırma Etiğini tarif eder. 2. Metroloji ve Enstrumantasyonun temellerini bilir. 3. Elektriksel güvenliğin temellerini bilir. 4. İyi bir sunumun ve iyi bir raporun nasıl yapılacağını bilir 5. Devre analizi yöntemlerini bilir. 6. Haberleşme sistemleri, yarıiletken elemanlar ve sayısal devrelerin temellerini tarif eder 7. Veriyi temel istatistiksel kavramlar ile yorumlar. |
-Tanışma, Bölüm tanıtımı, Dersin Tanıtımı -Mühendislik Etiği -Metroloji -Enstrumantasyon -Elektriksel Güvenlik -Sunum, Rapor Yazımı & Araştırma Etiği -Devre Kavramları & Analiz Yöntemleri -Haberleşme Sistemleri -Misafir Sunumu -Yarıiletken Elemanlar -Sayısal Devreler -Matlab'e Giriş -Veri Yorumlama, İstatistik -Misafir Sunumu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma, Bölüm tanıtımı, Dersin Tanıtımı | ||
2) | Mühendislik Etiği | ||
3) | Metroloji | ||
4) | Enstrumantasyon | ||
5) | Elektriksel Güvenlik | ||
6) | Sunum, Rapor Yazımı & Araştırma Etiği | ||
7) | Devre Kavramları & Analiz Yöntemleri | ||
8) | Haberleşme Sistemleri | ||
9) | Misafir Sunumu | ||
10) | Yarıiletken Elemanlar | ||
11) | Sayısal Devreler | ||
12) | Matlab'e Giriş | ||
13) | Veri Yorumlama, İstatistik | ||
14) | Misafir Sunumu |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | - Howarth, P. and Redgrave, F. “Metrology – in short” 3rd edition, 2008. - Morris A. S. and Langari R. “Measurement and Instrumentation Theory and Application”, Springer, 2012. - M. S. Sarma, Introduction to Electrical Engineering, Oxford University Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 10 | % 50 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 6 | 2 | 12 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 17 | 6 | 102 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 5 | 2 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |