TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1005 | Uygarlık Tarihi I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NURAN FERYAL TANSUĞ DOURLARİS |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK Dr. Öğr. Üyesi NURAN FERYAL TANSUĞ DOURLARİS Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇAĞAPTAY |
Dersin Amacı: | Karşılaştırmalı bir bakış açısıyla öğrencileri dünya medeniyetleri hakkında bilgilendirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler eleştirel düşünme yetenekleri geliştirirler. 2. Öğrenciler tarihsel gelişmeleri analiz edip eleştirebilirler. 3. Öğrenciler çeşitli bilgilerin sentezini yapıp düşüncelerini açık ve anlamlı bir şekilde ifade edebilirler. 4. Öğrenciler tarihsel meseleleri anlama ve inceleyebilme yeteneği geliştirirler. 5. Öğrenciler medeniyet kavramının ne anlama geldiğini anlayıp tartışabilirler. 6. Öğrenciler medeniyetlerin neden doğu bölgesinde ortaya çıktığını anlarlar. |
Medeniyetlerin nasıl ortaya çıktığını ve belli başlı dünya medeniyetlerini incelemek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Uygarlık nedir? Neden Uygarlık Tarihi dersi? Zaman çizelgesinin açıklanması | ders kitaplari | |
2) | Neolitik Dönem: Tarımın ve yerleşik hayatın keşfi | ders kitaplari | |
3) | Bronz Çağı; nehir yatağı uygarlıkları, Mezopotamya Uygarlığı; Fırat ve Dicle | ders kitaplari | |
4) | Mısır: Nil ve Akdeniz Uygarlıkları; Minoan, Miken Uygarlığı, Fenikeliler ve Yahudi halkları | ders kitaplari | |
5) | Hindistan, İndus Nehri | ders kitaplari | |
6) | Çin, Sarı Nehir | ders kitaplari | |
7) | Antik Yunan ve Helenistik Dünya, Bölüm 1 | ders kitaplari | |
8) | Antik Yunan ve Helenistik Dönem, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür | ders kitaplari | |
9) | Anadolu Uygarlıkları, Hitit,Troy,Firig,Lidya ve Pers | ders kitaplari | |
10) | Roma, Bölüm 1, Hristiyanlığın doğuşu ve yayılması | ders kitaplari | |
11) | Roma, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür | ders kitaplari | |
12) | İslam'ın yükselişi ve yayılması; Emevi ve Abbasi İmparatorlukları | ders kitaplari | |
13) | Bizans İmparatorluğu | ders kitaplari | |
14) | Roma'nın yıkılmasından sonra Avrupa; Erken Orta Çağlar | ders kitaplari |
Ders Notları: | Course Notes / Textbooks Peter Stearns, Michael Adas et all, The Global Experience, World Civilizations Albert M. Craig, William A. Graham et all, The Heritage of World Civilizations |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | 16 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |