|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uygarlık nedir? Neden Uygarlık Tarihi dersi? Zaman çizelgesinin açıklanması |
ders kitaplari |
2) |
Neolitik Dönem: Tarımın ve yerleşik hayatın keşfi |
ders kitaplari |
3) |
Bronz Çağı; nehir yatağı uygarlıkları, Mezopotamya Uygarlığı; Fırat ve Dicle |
ders kitaplari |
4) |
Mısır: Nil ve Akdeniz Uygarlıkları; Minoan, Miken Uygarlığı, Fenikeliler ve Yahudi halkları |
ders kitaplari |
5) |
Hindistan, İndus Nehri |
ders kitaplari |
6) |
Çin, Sarı Nehir |
ders kitaplari |
7) |
Antik Yunan ve Helenistik Dünya, Bölüm 1 |
ders kitaplari |
8) |
Antik Yunan ve Helenistik Dönem, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür |
ders kitaplari |
9) |
Anadolu Uygarlıkları, Hitit,Troy,Firig,Lidya ve Pers |
ders kitaplari |
10) |
Roma, Bölüm 1, Hristiyanlığın doğuşu ve yayılması |
ders kitaplari |
11) |
Roma, Bölüm 2, Toplum,Sanat ve Kültür |
ders kitaplari |
12) |
İslam'ın yükselişi ve yayılması; Emevi ve Abbasi İmparatorlukları |
ders kitaplari |
13) |
Bizans İmparatorluğu |
ders kitaplari |
14) |
Roma'nın yıkılmasından sonra Avrupa; Erken Orta Çağlar |
ders kitaplari |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |