ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE3205 Mikrodenetleyiciler Güz 3 2 4 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı gömülü sistemler tasarımını temel olarak öğrencilere öğretmektir. Ders gerçek-zamanlı uygulamalara odaklanarak, sistem gereksinimleri özelliklere, mimari ve detaylı tasarım ve uygulamalarını içerir. Mikrocontroller tabanlı bir gömülü sistem tasarımı ve geliştirilmesi için bir proje gerçekleştirilir. Genel olarak, bir mikrocontroller sisteminin donanımsal temel çalışmasını ve gerekli programlama becerilerini Assembly ve C dilinde öğretmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mikrodenetleyici için temel bir elektronik devreyi tasarlar;
2) Bir mikrodenetleyici de çalışacak assembly ve C programını tasarlar ve yazar.
3) Mikrodenetleyiciyi led, 7 parçalı gösterge, röle, farklı sensörler gibi G/Ç birimlerine bağlar ve kullanır;
4) Mikrodenetleyicilerde kullanılan temel bellek türlerini bilir;
5) Mikrodenetleyici uygulamaları için gerekli donanım ve yazılım kaynaklarını bilir

Dersin İçeriği

Bu ders mikrodenetleyici tabanlı gömülü tasarım üzerine odaklanmaktadır.
Bu konular arasında gömülü PIC mikro denetleyicileri, Assembly Dili Programlama, sistem bileşenleri, mimariler, G/Ç bağlantıları, dallanma, gecikmeler gibi çeşitli programlama teknikleri, PIC mikrodenetleyiciyi C ile programlama bulunmaktadır. Laboratuar deneyleri, temel arayüz ve diğer tasarım kavramlarının öğrenilmesi ve uygulanmasını sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrodenetleyicilere dersine genel giriş
2) Mikrodenetleyicinin Temelleri
3) Mikrodenetleyicilere ait Hafıza, Giriş/Çıkış
4) Programlama Dilleri
5) PIC18F Mimarisi ve Adresleme Modları
6) PIC18F ile Assembly Dili Programlama: Bölüm 1
7) PIC18F ile Assembly Dili Programlama: Bölüm 2
8) Assembly ve C ile PIC18F 'in Programlanması
9) PIC18F Interrupt ile Giriş/Çıkış, LCD ve Keyboard Interfacing (1/2)
10) PIC18F Interrupt ile Giriş/Çıkış, LCD ve Keyboard Interfacing (2/2)
11) PIC18F Zamanlayıcıları ve Analog Arayüzleri (1/2)
12) PIC18F Zamanlayıcıları ve Analog Arayüzleri (2/2)
13) PIC18F CCP ve Seri Giriş/Çıkış
14) Ders materyallerini gözden geçirme

Kaynaklar

Ders Notları: PIC Microcontroller and Embedded Systems, Mazidi, Mckinlay, and Causey, 2008 Pearson.
Diğer Kaynaklar: 1- Microcontroller Theory and Applications with the PIC18F, 2/e, Authors: Mohamed Rafiquzzaman, ISBN: 978111944833, Publisher: John Wiley & Sons Inc., 2018. 2- 8051 Microcont. and Embed. Sys., Mazidi, Mckinlay, and Causey, 2006 Pearson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 1 % 20
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ödev % 0
Sunum 0 % 0
Projeler % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 30 30
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı