ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE3205 | Mikrodenetleyiciler | Güz | 3 | 2 | 4 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı gömülü sistemler tasarımını temel olarak öğrencilere öğretmektir. Ders gerçek-zamanlı uygulamalara odaklanarak, sistem gereksinimleri özelliklere, mimari ve detaylı tasarım ve uygulamalarını içerir. Mikrocontroller tabanlı bir gömülü sistem tasarımı ve geliştirilmesi için bir proje gerçekleştirilir. Genel olarak, bir mikrocontroller sisteminin donanımsal temel çalışmasını ve gerekli programlama becerilerini Assembly ve C dilinde öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Mikrodenetleyici için temel bir elektronik devreyi tasarlar; 2) Bir mikrodenetleyici de çalışacak assembly ve C programını tasarlar ve yazar. 3) Mikrodenetleyiciyi led, 7 parçalı gösterge, röle, farklı sensörler gibi G/Ç birimlerine bağlar ve kullanır; 4) Mikrodenetleyicilerde kullanılan temel bellek türlerini bilir; 5) Mikrodenetleyici uygulamaları için gerekli donanım ve yazılım kaynaklarını bilir |
Bu ders mikrodenetleyici tabanlı gömülü tasarım üzerine odaklanmaktadır. Bu konular arasında gömülü PIC mikro denetleyicileri, Assembly Dili Programlama, sistem bileşenleri, mimariler, G/Ç bağlantıları, dallanma, gecikmeler gibi çeşitli programlama teknikleri, PIC mikrodenetleyiciyi C ile programlama bulunmaktadır. Laboratuar deneyleri, temel arayüz ve diğer tasarım kavramlarının öğrenilmesi ve uygulanmasını sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Mikrodenetleyicilere dersine genel giriş | ||
2) | Mikrodenetleyicinin Temelleri | ||
3) | Mikrodenetleyicilere ait Hafıza, Giriş/Çıkış | ||
4) | Programlama Dilleri | ||
5) | PIC18F Mimarisi ve Adresleme Modları | ||
6) | PIC18F ile Assembly Dili Programlama: Bölüm 1 | ||
7) | PIC18F ile Assembly Dili Programlama: Bölüm 2 | ||
8) | Assembly ve C ile PIC18F 'in Programlanması | ||
9) | PIC18F Interrupt ile Giriş/Çıkış, LCD ve Keyboard Interfacing (1/2) | ||
10) | PIC18F Interrupt ile Giriş/Çıkış, LCD ve Keyboard Interfacing (2/2) | ||
11) | PIC18F Zamanlayıcıları ve Analog Arayüzleri (1/2) | ||
12) | PIC18F Zamanlayıcıları ve Analog Arayüzleri (2/2) | ||
13) | PIC18F CCP ve Seri Giriş/Çıkış | ||
14) | Ders materyallerini gözden geçirme |
Ders Notları: | PIC Microcontroller and Embedded Systems, Mazidi, Mckinlay, and Causey, 2008 Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Microcontroller Theory and Applications with the PIC18F, 2/e, Authors: Mohamed Rafiquzzaman, ISBN: 978111944833, Publisher: John Wiley & Sons Inc., 2018. 2- 8051 Microcont. and Embed. Sys., Mazidi, Mckinlay, and Causey, 2006 Pearson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 1 | % 20 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 170 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |