|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mikrodenetleyicilere dersine genel giriş |
|
2) |
Mikrodenetleyicinin Temelleri |
|
3) |
Mikrodenetleyicilere ait Hafıza, Giriş/Çıkış |
|
4) |
Programlama Dilleri |
|
5) |
PIC18F Mimarisi ve Adresleme Modları |
|
6) |
PIC18F ile Assembly Dili Programlama: Bölüm 1 |
|
7) |
PIC18F ile Assembly Dili Programlama: Bölüm 2 |
|
8) |
Assembly ve C ile PIC18F 'in Programlanması |
|
9) |
PIC18F Interrupt ile Giriş/Çıkış, LCD ve Keyboard Interfacing (1/2) |
|
10) |
PIC18F Interrupt ile Giriş/Çıkış, LCD ve Keyboard Interfacing (2/2) |
|
11) |
PIC18F Zamanlayıcıları ve Analog Arayüzleri (1/2) |
|
12) |
PIC18F Zamanlayıcıları ve Analog Arayüzleri (2/2) |
|
13) |
PIC18F CCP ve Seri Giriş/Çıkış |
|
14) |
Ders materyallerini gözden geçirme |
|
Ders Notları: |
PIC Microcontroller and Embedded Systems, Mazidi, Mckinlay, and Causey, 2008 Pearson. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Microcontroller Theory and Applications with the PIC18F, 2/e, Authors: Mohamed Rafiquzzaman, ISBN: 978111944833, Publisher: John Wiley & Sons Inc., 2018.
2- 8051 Microcont. and Embed. Sys., Mazidi, Mckinlay, and Causey, 2006 Pearson. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
5 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
5 |
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
5 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
5 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
5 |
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
2 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
1 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
1 |
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
1 |
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
4 |