|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mikrodenetleyicilere dersine genel giriş |
|
2) |
Mikrodenetleyicinin Temelleri |
|
3) |
Mikrodenetleyicilere ait Hafıza, Giriş/Çıkış |
|
4) |
Programlama Dilleri |
|
5) |
PIC18F Mimarisi ve Adresleme Modları |
|
6) |
PIC18F ile Assembly Dili Programlama: Bölüm 1 |
|
7) |
PIC18F ile Assembly Dili Programlama: Bölüm 2 |
|
8) |
Assembly ve C ile PIC18F 'in Programlanması |
|
9) |
PIC18F Interrupt ile Giriş/Çıkış, LCD ve Keyboard Interfacing (1/2) |
|
10) |
PIC18F Interrupt ile Giriş/Çıkış, LCD ve Keyboard Interfacing (2/2) |
|
11) |
PIC18F Zamanlayıcıları ve Analog Arayüzleri (1/2) |
|
12) |
PIC18F Zamanlayıcıları ve Analog Arayüzleri (2/2) |
|
13) |
PIC18F CCP ve Seri Giriş/Çıkış |
|
14) |
Ders materyallerini gözden geçirme |
|
Ders Notları: |
PIC Microcontroller and Embedded Systems, Mazidi, Mckinlay, and Causey, 2008 Pearson. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Microcontroller Theory and Applications with the PIC18F, 2/e, Authors: Mohamed Rafiquzzaman, ISBN: 978111944833, Publisher: John Wiley & Sons Inc., 2018.
2- 8051 Microcont. and Embed. Sys., Mazidi, Mckinlay, and Causey, 2006 Pearson. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|