UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5012 Mühendislikte Sayısal Yöntemler Bahar 3 0
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA EREN YILDIRIM
Dersin Amacı: Mühendislik öğrencilerine sayısal yöntemleri öğretmek

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Doğrusal cebirsel denklem sistemlerini anlamak
2. İnterpolasyon ve eğri uydurmayı öğrenmek
3. Denklem köklerini bulma yöntemlerini öğrenmek
4. Sayısal türev alma yöntemlerini öğrenmek
5. Sayısal integral alma yöntemlerini öğrenmek
6. Sayısal problemleri yazılım kullanarak çözmek


Dersin İçeriği

Doğrusal cebirsel denklem sistemleri, interpolasyon ve eğri uydurma, denklem köklerini bulma, sayısal türev alma, sayısal integral alma, sayısal problemleri yazılım kullanarak çözmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mühendislikte Sayısal Yöntemlere Giriş
2) Programlamaya giriş
3) Doğrusal Cebirsel Denklem Sistemleri: Gauss Yok Etme Yöntemi
4) Doğrusal Cebirsel Denklem Sistemleri: LU Ayrıştırma Yöntemi
5) Doğrusal Cebirsel Denklem Sistemleri: Matris tersi
6) İnterpolasyon
7) Eğri Uydurma
8) Denklem Köklerini Bulma
9) Sayısal Türev Alma
10) Sayısal İntegral Alma
11) Başlangıç Değerli Problemler
12) Sınır Değer Problemleri
13) Simetrik Matris Özdeğer Problemleri
14) Optimizasyona Giriş

Kaynaklar

Ders Notları: Jaan Kiusalaas, Numerical Methods in Engineering with Python 3, 3rd Edition
Diğer Kaynaklar: 1. Steven C. Chapra, Applied Numerical Methods with MATLAB® for Engineers and Scientists, Fourth Edition.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 1 30 30
Proje 0 0 0
Ödevler 1 30 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. 5
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) 5
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. 5
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. 4
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 5
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. 3
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 4
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. 4
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 5
10) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 4
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. 5
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. 5