MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5291 Hizmetler Pazarlaması Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM
Öğ.Gör. MEHMET EMİN ÖRGE
Dersin Amacı: Dersin amacı hizmetlere ilişkin genel bilgiler verildikten sonra hizmetlerin çeşitleri, hizmetlerin özellikleri, hizmet pazarlaması stratejileri, hedef pazarının tespiti, hizmetlere ilişkin pazarlama karmasının belirlenmesi, ürün (hizmet) üretimi, hizmetlerin fiyatlandırılması, hizmetlerin tutundurulması, hizmetlerin dağıtımını incelemektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenci;
1) hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar.
2) hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur.
3) hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik öneriler sunar.
4) hizmet sektöründe ürün tasarımı kavramını anlar, belirli sektörler için hizmet tasarımı formüle eder.

Dersin İçeriği

Ders; hizmet pazarlaması karması unsurları, hizmet süreci tasarlama, hizmet kalitesi konularını kapsamaktadır. Örnek olay incelemeri, sektörden davet edeceğimiz profesyonellerle interaktif çalışmalar ders akışı içerisinde yer alacaktır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hizmetler ve hizmet sektörü gelişimi, önemi ve özellikleri Okuma; araştırma
1) Rekabetçi pazarlarda hizmetleri konumlandırmak Okuma; araştırma
2) Hizmetler bağlamında tüketici davranışı Okuma; araştırma
3) Hizmet ürünleri geliştirmek: Çekirdek ve tamamlayıcı unsurlar Okuma; araştırma
4) Hizmetleri fiziksel ve dijital kanallarla dağıtmak Okuma; araştırma
5) Fiyatları belirlemek ve gelir yönetimini uygulamak Okuma; araştırma
6) Rekabetçi pazarlarda hizmetleri konumlandırmak Okuma; araştırma
7) Hizmet süreçlerini tasarlamak ve yönetmek Okuma; araştırma
8) Hizmet süreçlerini tasarlamak ve yönetmek Okuma; araştırma
9) Müşteri ilişkileri yönetimi ve sadakat geliştirmek Okuma; araştırma
10) Şikayet yönetmek ve hizmet düzeltme Okuma; araştırma
11) Hizmet kalitesini ve üretkenliği geliştirmek Okuma; araştırma
12) SERVQUAL ve alternatif hizmet kalitesi ölçme enstrümanları Okuma; araştırma
13) Öğrenci Sunumları
14) Genel Tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: "1. Lovelock, C and Wirtz, J., Services Marketing, Prentice Hall 2. Karahan, Kasım., Hizmet Pazarlaması, Beta Dağıtım 3. Öztürk, Sevgi Ayşe., Hizmet Pazarlaması, Ekin Dağıtım 4. Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU, Hizmet Pazarlaması, Beta Basım Yayım, 2006"
Diğer Kaynaklar: "Makaleler, ders notları, sektörel dergiler, vakalar. Valarie A. Zeithaml, Mary Jo Bitner and Dwayne Gremler (2008), Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm, 5th ed., McGraw-Hill/Irwin. Christian Gronroos (2007), Service Management and Marketing: Customer Management in Service Competition, 3rd ed., Wiley. Adrian Palmer (2011), Principles of Services Marketing, 6th ed., McGraw-Hill Higher Education."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 12 36
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 117
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı