|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hizmetler ve hizmet sektörü gelişimi, önemi ve özellikleri
|
Okuma; araştırma
|
1) |
Rekabetçi pazarlarda hizmetleri konumlandırmak
|
Okuma; araştırma
|
2) |
Hizmetler bağlamında tüketici davranışı
|
Okuma; araştırma
|
3) |
Hizmet ürünleri geliştirmek: Çekirdek ve tamamlayıcı unsurlar
|
Okuma; araştırma
|
4) |
Hizmetleri fiziksel ve dijital kanallarla dağıtmak
|
Okuma; araştırma
|
5) |
Fiyatları belirlemek ve gelir yönetimini uygulamak
|
Okuma; araştırma
|
6) |
Rekabetçi pazarlarda hizmetleri konumlandırmak
|
Okuma; araştırma
|
7) |
Hizmet süreçlerini tasarlamak ve yönetmek
|
Okuma; araştırma
|
8) |
Hizmet süreçlerini tasarlamak ve yönetmek
|
Okuma; araştırma
|
9) |
Müşteri ilişkileri yönetimi ve sadakat geliştirmek
|
Okuma; araştırma
|
10) |
Şikayet yönetmek ve hizmet düzeltme
|
Okuma; araştırma
|
11) |
Hizmet kalitesini ve üretkenliği geliştirmek
|
Okuma; araştırma
|
12) |
SERVQUAL ve alternatif hizmet kalitesi ölçme enstrümanları
|
Okuma; araştırma
|
13) |
Öğrenci Sunumları
|
|
14) |
Genel Tekrar
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
"1. Lovelock, C and Wirtz, J., Services Marketing, Prentice Hall
2. Karahan, Kasım., Hizmet Pazarlaması, Beta Dağıtım
3. Öztürk, Sevgi Ayşe., Hizmet Pazarlaması, Ekin Dağıtım
4. Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU, Hizmet Pazarlaması, Beta Basım Yayım, 2006"
|
Diğer Kaynaklar: |
"Makaleler, ders notları, sektörel dergiler, vakalar. Valarie A. Zeithaml, Mary Jo Bitner and Dwayne Gremler (2008), Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm, 5th ed., McGraw-Hill/Irwin.
Christian Gronroos (2007), Service Management and Marketing: Customer Management in Service Competition, 3rd ed., Wiley.
Adrian Palmer (2011), Principles of Services Marketing, 6th ed., McGraw-Hill Higher Education."
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
8) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
10) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
14) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|